Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Meningen med livet.

Av Anna - 17 augusti 2011 01:15

Jag brukar nästan aldrig vältra mej i sorg över det jag har drabbats av, men emellanåt, när jag har haft väldigt ont, väldigt länge, så kommer sådana tankar smygandes...

Jag är av den åsikten, att man inte drabbas av mer än man klarar av.

Förstår ni? 

Det är någon mening med att just jag i familjen har drabbats så här hårt av min sjukdom. Det måste det vara.

En av mina läkare sa en gång att han tycker jag är så himla duktig på att se det positiva i allt. 

Jo, visst, det brukar jag, men ibland alltså....

Tur att det inte håller i sej så länge, men jag blir så här ibland, när jag gör saker som jag tycker är roligt, och sedan får så ont, att jag nästan gråter...

Ja ja, suck, pust och stön.

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och mera roligt. Som jag får sota för resten av veckan.   

 
 
Ingen bild

Pia

17 augusti 2011 10:30

Förstår precis hur du menar.Allt kul man gör.Så blir det ont.Ja har putsat fönter i veckan.I går låg ja halva dan.Jag har alltid varit en levnads människa.Så man lever liksom i mot edsen.Ja tror inte att man nån gång kommer acseptera.Bättre va positiv.Men när smärtan är som värst.Då tänker man tunga tankar.Ja brukar tänka på finns dagar det är lagom ont :) ha en fin onsdag mvh Pia i går så tappa ja kaffe muggen.Det sa bara poff i bland så tappar ja saker.Tog det som ett skämt man är så van det slinter.

Anna

17 augusti 2011 23:47

Uj uj, om du visste vad porslin det går åt här! :) Jag har tappat allt möjligt, och gör det hela tiden. Men nu har vi nästan bara okrossbart porslin eller plas, det blir billigast i längden. :)

Ja du har så rätt, vi lever mot EDSen, hela tiden.
Hela tillvaron går åt till att försöka få livet att gå ihop med all smärta.
Positiva tankar kommer man långt med, jag kämpar med att hålla mitt liv på den nivån. Den positiva alltså. :)

Kram!!!

 
Ingen bild

Pia

17 augusti 2011 11:21

Har du provat back on track tröjer ? eller vet du nån som köpt dessa plagg om det hjälper ? Mvh Pia

Anna

17 augusti 2011 23:40

Jag har inte provat tröjan, men jag har nackskyddet och knäskyddet. Det är jättebra!!! Rekommenderas varmt. :)

 
Ingen bild

Pia

17 augusti 2011 15:41

Har någon av dina barn ärft eds ?Min älsta tös har ärft hela min diagnos.Min yngsta tös har lite eds i händerna & skolios.När ja skaffa mina töser så visste ja inte ens om att all min smärta var eds.Sen läste ja längre ner i din braiga blogg om mensen.Ja det är hemsk när det är dags för den.Mvh Pia

Anna

17 augusti 2011 23:45

Ja, tyvärr har min minsta ärvt min EDS. :( Han har inte fått diagnosen än, det är ju svårt på de där små (2.5 år) Men har ju ändå haft "tur" eftersom jag har tre barn, och "bara" ett har fått skiten. :/

Tack för komplimangen, den suger jag i mej! :)

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

17 augusti 2011 19:39

Ja du, sådana tankar har jag också: Vad är meningen med livet? Varför och varför just jag?
Och jag är en sådan som gråter när det blir för mycket, det eller blir vansinnig...

Men det är tur att det går över, de stunderna, eller har gjort hittills. För som du säger, det finns en mening med allt, men ibland är den oerhört svår att förstå.

Kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

17 augusti 2011 23:43

Usch ja. Det är tur att de där stunderna går över, för det gör de ju.
Men precis som du säger, det är svårt att förstå ibland.

Tur att vi har varandra känner jag, att man får veta att man inte är ensam.

Massa kramar!!

 
Hockeysmurf

Hockeysmurf

17 augusti 2011 22:39

Sådär tänker jag också, vi får inte mer skit i knät än vi klarar av. Vissa av oss är visst väldans starka...
Men man måste få häva ur sig skiten ibland, vältra sig i självömkan och gråta ett par skvättar. Sen går man vidare.
Själv ska jag gå ut med huliganen och sen drypa ner i sängen. Man blir så vansinnigt trött av att göra ingenting. Eller... jag blir iallafall haha!
Ha en skön kväll!

http://fibrotankar.wordpress.com

Anna

17 augusti 2011 23:41

Nä, precis så är det, man får inte mer än man klarar av.
Felet är att jag har så svårt att gråta ut och vara ledsen... Det är så lätt att samla på sej för länge.
Och du är inte ensam om att bli trött av ingenting, jag lovar!!! :)

Pussa huliganen från mej. :)

Kramar!!!

 
carro

carro

18 augusti 2011 12:33

för att kunna se det positiva ,måste man sjunka ner lite & se det negativa & sedan simma upp igen...tyvärr på gott & ont,men desto mer kanske man uppskattar det positiva då =)
kramen från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

20 augusti 2011 01:05

Det stämmer absolut! När man hamnar i botten så här så känner man tacksamhet när man väl börjar klättra upp till slut.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards