Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Undrar om sängen kallar än?

Av Anna - 10 augusti 2011 00:35

Nej, det gör den inte.

Jag har riktigt ont nu, då är det ingen idè att ens försöka.

Satt och funderade förut varför jag har så himla ont i axlarna.

Men, hallå!

Jag sopade lite sand på plattorna utanför, det var kanske fem minuter.. Det var ju bara lite grann att sopa, och det var ju bara lite att fylla i...

Ja tjena ja...

Ovanligt korkat, till och med för att vara mej! 

Jag har ju haft jätteont i axlarna nu i flera månader, och det blir ju bara värre och värre. Hur kan jag då tro att det ska gå bra att sopa!!!! 


Ja ja, ena axeln är ju opererad två gånger och den andra väntar på sin tur. Den tiden har jag förresten väntat på nu alldeles för länge, så nu får jag ringa och tjata på ortopeden. Jag HATAR att tjata...

Det blir till att bita i det sura äpplet ändå du tror jag, för nu är det illa.


Jag har sagt det förut, förlåt om jag tjatar och gnäller en massa, men jösses vad fort det har gått utför nu.

Man kan ju undra när det ska plana ut?


Imorgon är tanken att ta det lugnt. Väldigt lugnt. Eller så lugnt jag kan ta det med sonen hemma. Jag har försökat öka på tiden på förskolan så han får vara där på onsdagar också, men de har ju haft semester, som alla andra. De som bestämmer alltså.

Hoppas få besked denna vecka.

Det är med sorg i hjärtat jag gör det, för jag har tyckt om att ha honom hemma mitt i veckan så här. Men jag klarar det inte längre. Tur att dottern inte börjat skolan än. Hon är en klippa, som sagt.    


Nu blir det lite mera tv tittande tillbakalutad i soffan. 

The story of my life....  


  Kram och gonatt!!  

 
 
Ingen bild

henny

10 augusti 2011 07:13

Ja ibland kan man inte tro hur lite det är som skapar ÄN MER värk, jag plockade hallon i förrgår kanske 15minuter och faen så ont jag har i axlarna.Men det har varit illa i dem några veckor redan...hela övre paketet lixom...bröstmusklel, nyckelben,halsmuskler, svalg ,käkar, till och med tänder är spända. Upplever du att du i perioder blir lösare på ett visst ställe i kroppen,eller är det jämnlöst hela tiden? Jag har nu haft en period där jag är jätte lös mellan skuldrorna, när jag fäller fram överkroppen så bara krasar det i ryggen och jag känner hur grejer far på plats...eller fel...har du upplevtdet nångång?

vi har oxå gått upp i tid för dottern på dagvården, ska jag arbetsträna nu behöver jag verkligen ha "i fred" mina eftermiddagar,surt ...jo visst...men va gör man...

Tror nog både du och jag och många EDSare med oss tar ut ALLT från sej själv först innan man gör en "försämring" för nån annan?Eller är det bara jag...hehe...sköt om dej nu!!!

Anna

10 augusti 2011 20:53

Det är skrämmande hur lite som krävs för att bli sämre du...
Jo, jag har vissa delar som fullständigt lossnar i perioder, precis som du! Just nu är det svanken och nedre delen av ryggen som hoppar åt alla håll och krasmar och låter illa, och gör ONT!
Ja du, visst är det så att man alltid tar från sej själv först, innan jag "gör" så att det blir sämre för någon annan.
Jag tror det är ett sätt att försöka må "bättre", fast det alltid blir motsatt effekt.
Inte sant?

Så du är inte ensam!!!:)

Kram!!

 
Maddo

Maddo

10 augusti 2011 14:29

Det är tur att du har en sådan underbar familj ändå! <3

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

10 augusti 2011 20:49

Min familj är fulländad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards