Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Bidde ingen husvagnssväng...

Av Anna - 30 juli 2011 20:05

Nej, för det skulle ju regna idag.

Har det gjort eller? 

Neeeeej då, en liten skur nu bara! Typiskt va? 

Tur att det finns fler helger att åka på, även om det kommer dröja nu till nästa lediga helg.


Vi åkte och tittade på fri fart race på kanalen istället. Det var faktiskt väldigt kul! De hade en sträcka på kanalen (Göta Kanal) vid Ljung där några småbåtar fick köra det fortaste de kunde! Oj vad det gick!! Och Lillen tyckte det var väldigt kul, ska tilläggas.  

Sedan invigde vi Max i Mjölby, vi brukar väldigt sällan äta ute så där, men man var ju tvungen att testa,, Max är ju bäst av de där haken, tycker vi.  


Vi hade alla tre hundarna med på båtracet och jag bara måste berätta att min gråa stora fara skötte sej helt otroligt bra!

 

Jag blir så glad när mina djur plötsligt får insikt, eller vad man ska kalla det för.  

Han brukar bli totalt tokig när han ser andra hundar, men idag så gjorde han "bara" ett utfall, sedan var han lugn, om man var lite med.

Ni kan inte ana vad skönt det är!  

Jag kan inte ha 25 kilos hundar som gör utfall som drar omkull mej, det funkar inte, de sliter sönder mej.

Så det här var underbart skönt.    

Jag har jobbat hårt med att de ska gå fint utan att dra vid promenader, det är jätteviktigt för mej. Annars skulle jag inte kunna gå med dem.

Som tur är är ju pudlar lättlärda, även om just den egenskapen inte alltid är bra, om ni förstår vad jag menar... Olater lärs ju in snabbt de också.   


Men självklart, visst har jag ont nu. Lite extra smärtisar har jag fått ta. Men en bra dag blev det ju trots allt.

Sen har jag plockat krusbär, drygt sju liter. Det ska bli saft, sylt och gelè tänkte jag.

Men en annan dag.  


Ha en fin kväll!

   

 
 
sus

sus

30 juli 2011 21:45

;) Väderleks rapporterna e ju inte så väldans pålitliga..alla ggr ;) Härligt att ni fick en fin dag. kram

http://dusisus.bloggplatsen.se

Anna

30 juli 2011 21:57

Man ska aldrig tro på de där väderrapporterna. ;)

Kram!!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

30 juli 2011 22:43

Men visst är det typiskt, att man aldrig kan lita på de där vädermänniskorna! Hoppas att ni kommer iväg ganska så snart ändå.

SV: nä det är trist när ungarna inte hör av sig, man tycker ju att han på 15 kan göra det i alla fall men det är väl den åldern som är som värst. Och matcha...det är viktigt det vet du ;) Vi får väl ta en tur till Ikea och kolla de där sängarna, jag är trots allt lite sådan jag också...vill att det ska matcha ;)

Kramis

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

31 juli 2011 23:37

Ha ha, ja men då blir det till att matcha då... ;) Är det viktigt så är det. :-D

De där barnen ja... Ett kapitel för sej.

Kramar!

 
Jenny

Jenny

30 juli 2011 23:50

Det kommer flera fina helger Hoppas jag med!
Åhh har ni 3 hundar och en pudel ? Vi hade pudlar fram till Nov förra året då fick vi tabort våran älskling,innanha vi haft 3 pudlar till ...Tyvärr pssar ej deras päls min kropp ,orkar ej all skötsel och klipp :((
Skit samma ,djuren är så underbara ! i alla former .Raser .
Jag accepterar EJ något dragande men dessa herrar försöer ,men vi har ju valp och en ny så det tar lite tid .Men idag är de kanon ! Så kul ...Oj småbåtsrace ! Det hade jag velat gå på !!! Mys ,,,vet du om det ordnas flera ställen ?
Kram

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

31 juli 2011 23:33

Asgarv!! Förlåt, men det där lät bara så himla kul!!! Tre hundar och en pudel!!!! :-D
Jag har tre pudlar, som är hundar liksom. *blink blink* He he he ha ha ha ha.

Deras päls passa mej utmärkt, eftersom jag lejer bort klippningen nu för tiden, (vänner och bekanta) åtminstone flertalet gånger, och jag klipper ner dom helt, enklast så. Maken är allergisk också, och tål ingen annan ras. :)

Jag säger till om det blir fler race, det var skitkul! :)

Kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards