Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Suck pust stön...

Av Anna - 24 juli 2011 23:42

Nej då, det kommer inget gnällinlägg.  

Det kommer ett sanningsenligt ett.  


Det är lite så nu. Suck. Pust. Stön. Stånk...

Konstaterade förut att jag har ont överallt. Hur i hela friden orkar kroppen med det? Hjärnan säger väl ifrån iofs. För jag gör saker hela tiden som verkligen är konstiga...


Förut skulle jag och maken lägga barnet, så vi pausade filmen vi tittade på, så vi inte skulle missa något.

När vi kom upp satte jag mej ner och stängde av TV:n!!! Maken bara tittade på mej och garvade....  "Fick jag inte se klart filmen eller?" var hans kommentar.  Jag skulle alltså trycka på play, inte stänga av TV:n, det är inte ens samma kontroll.  


Hjärnan spelar mej spratt hela tiden nu för tiden. Inte bara det att jag tappar ord hela tiden, nu är jag så glömsk att det skrämmer mej emellanåt.... Går ner för den jobbiga trappan och har glömt varför, när jag väl kommit ner... Alltså, hallå.  


Jag hoppas ju fortfarande på att detta skov jag befinner mej i ska plana ut någon gång. Hoppas.


Tiden framför datorn som betyder så mycket för mej blir kortare och kortare. Jag klarar inte av det helt enkelt.

Ibland blir jag lite bitter när jag tänker på hur mycket denna sjukdom dikterar mitt liv.

Men. Det är bara att gilla läget, eller försöka iaf.

Som jag sagt så många gånger, göra det bästa av situationen och glädjas åt det lilla, istället för att hela tiden sträva efter att göra saker jag inte klarar av.


Det är så lätt att säga och så svårt att infria. Men jag försöker!   


Imorgon ska jag köra dottern till *vågar knappt säga ordet* tandläkaren. URK. 

Hon har tandställning och måste dit ofta. Men tro inte att jag följer med in!!! Jag sitter i bilen jag. Min tandläkar skräck är jobbig och generande, och ännu värre att ha när man har EDS och dåliga tänder. 

Skulle behöva gå dit var tredje månad. JA TJENA!!!! Jag får vara glad om jag tar mej dit var tionde år.... Inte bra, inte bra alls. 

Ja ja, jag ska väl ta mej dit så småningom. Kanske.  


Sen ska anestesiläkaren ringa, den som ska söva mej den 4 aug. Så allt går rätt till, det är ju en del att tänka på när man ska sövas.


Nu blir det lite mera dator till kroppen skriker ifrån, hoppas ni får sova gott inatt.

Ha det bra nu när en ny vecka är på ingång!

   

 
 
carro

carro

25 juli 2011 00:23

Bussigt mot maken =D ...hoppas det bara va att slå igång tv:n så var filmen kvar =)
Ja de kan bli så där ibland,kan hända "den bästa" vettu =D
Ja tandläkaren ja,,..*ryser*...jag hade tandställning en "kort tid i mitt liv" , kanske inte för att jag behövde ,eller så gjorde jag det..nåja,då dom tog bort bitar av rälsen så sa det "tjoff" så lossnade bitar ur tänderna...äckligt...och ajajajaj,vad det kändes =D

Kramar ,hoppas natten blir bra & morgonen i morrn...ja resten av dagen me...kramar från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

25 juli 2011 00:43

Jo då den var kvar, Varg Veum, himla bra norsk filmserie. :)
Jag har verkligen fobi för den där tandläkaren. Det är hemskt och jobbigt. :(

Tack för att du alltid finns här och lämnar så goa avtryck.

 
Jenny

Jenny

25 juli 2011 00:28

Bra att man kan skratta åt dt ,det gör jag /vi ofta "LER"
Här glöms,tappas!!! saker konstant !? Fast jag gör allt RÄTT !!!
Det begriper inte jag ...

Tandläkare är jag en HÖK morsa på så mina ej råkar ut för samma saker ,,då jag har dåliga tänder trotts frenetiskt borstande och ett övergrepp med utdragentand utan bedövning vid 9 års ålder .
Man lär sig gå även fast man ej vill liksom .
Lugnande och stöd och en tandläkare som KAN bedöva mig !!! mina nerver är inte som andras !
Får alltid minst 3ggr mera än andra .men det funkar sådär ,,har blivit sövd som barn ,lagat tänderna .
Usch nu måste jag surfa på gladare saker ,,jag mår illa :((
Kram

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

25 juli 2011 00:41

Oj oj, förlåt... ;) Jag tycker det ämnet är svårt också. Bedövning tar ju inte heller på mej och trauma under barndomen har jag också haft. Jag förstår att du surfade vidare! :)

Kram ändå!!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards