Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Paj.

Av Anna - 23 juli 2011 20:40

Ja, det är det enda jag har gjort idag. Två stycken. Mums!!!  

Den ena med äpple och banan, med ringlad honumg och kanel under smultäcket. Den andra med alldeles nyplockade hallon och röda vinbär med lite socker på under täcket. Täcket är det socker, smör, vetemjöl, kokos och havregryn i. Det blir riktigt mumma!  

Gästerna tyckte om dom iaf, det var ju tur det!   


Sen har dagen gått ganska lugnt till, det känns i kroppen att det har varit lite mycket nu ett tag. 

Imorgon blir det också ganska lugnt, jag kanske åker och plockar lite bär hos en kompis, jag får se hur jag mår. Hon har lovat hjälpa till, så det går nog lätt.  


Nästa vecka blir lite tuff. Lillen börjar inte på förskolan förrän den första augusti, så jag och dottern får klara oss hela nästa vecka med honom hemma.  

Ah, det låter som om han är ett monster, och så är det ju inte, men han är en handfull, så är det ju.  

Fast han är ju bra på att leka själv också, det har han fått lära sej med en sjuk mamma, som inte kan leka med honom så mycket.

Tur att han är nöjd med att jag läser för honom och sjunger för honom, för det klarar jag ju av! 


Kvällen blir lugn, vi var bortbjudna, men jag sa faktiskt ifrån, konstigt nog. Det brukar jag aldrig göra. Men jag mår helt enkelt för dåligt. 

Skönt med en hemmakväll med make och Lillen, dottern är hos en kompis över natten.


Hoppas ni har en fin kväll, vad ni än gör!


Kram!  

 
 
carro

carro

23 juli 2011 21:55

Ibland vännen måste man få säga ifrån ,både om att åka bort eller ta hem folk, man måste göra det man känner att man orkar ,för att orka för sej själv & sin familj =)
Nice med pajer,dom allra flesta både mat & andra pajer är underbaaaaart goda =)

Stora kramar från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

23 juli 2011 22:14

Jo, det är ännu en sak jag håller på att lära mej, säga ifrån. :)
Pajerna var såååååå goda! Om jag får säga det själv. :-)

Massa kramar!!!!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

23 juli 2011 23:33

Bra att du sa ifrån! Det behövs ibland att man gör det.
Förstår precis hur du menar med Lillen, min Lillen är ju också jobbig även om han inte är något monster, och mår man inte bra så är det lätt att man själv blir ett monster. Och du, du måste ta det lugnt! Att kräkas av smärta är inte roligt alls. Själv så har jag aldrig gjort det av smärta, även om jag mått väldigt illa, men så har jag kräkfobi också och sväljer hellre. Men när jag blir rejält yr så kräks jag *örk*

Hur det gick med stugan vi hyrt kan du läsa på min blogg nu. Det gick åt h-vete! Så jag bara känner, semester vad är det?
Magen är dessutom inte på sitt bästa humör heller, mens snart tror jag, och det gör ju inte saken lättare du vet.

Ta hand om dig "syster"! :)
Kramar om!

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

23 juli 2011 23:44

Mens... Hata... Men snart ett minne blott, om allt går som det ska! :)

Nä, nu måste jag gå och läsa din blogg!!! Fanken att det inte skulle bli bra med en där stugan.... Hmmm...

Stor kram på dej syster. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards