Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Nervsmärta.

Av Anna - 29 augusti 2011 23:15

Jag tror inte jag har skrivit om detta förut här, jag minns inte riktigt. (Minnet är ju bra men kort, har vi ju konstaterat he he)


Jag är ju opererad fem ggr i vänster handled, som nu är helt stelopererad. Både själva handleden som jag varken kan vrida på eller böja, och tummen som jag inte kan röra, utom den yttersta leden.


Vid första op så lagades bara det ledband (triangulärligamentet) om hade slitits av i mina två trafikolyckor. En relativt enkel op som brukar läka fint, utan problem. 

Men, jag hade ingen diagnos då, även om jag visste att jag hade problem med mina leder som ingen visste vad det berodde på. 

Den operationen var början till flera år med grava nervsmärtor i handleden, som bekant är nästintill omöjliga att behandla och få bort. 


Själva behandlingen får jag skriva om en annan dag, jag har lite för ont för att orka med det idag, men lite kort bara....


Under den första op så såg han att mina leder var fula med artros, det lilla han kunde se då, så vi visste ju att det nog inte skulle hjälpa.


Men denna smärta, ja, den är som att ha tandvärk av värsta sorten dygnet runt. Varje minut, varje sekund. 


Efter op nr fyra fick jag komma till smärtenheten. (Samma som nu inte vill ha med mej att göra, för att jag är missbrukare, som de kallar mej för  )


Tja, för att korta ner detta för tillfället, så ville jag bara säga att smärtan jag nu känner i mina ben, liknar den smärtan jag hade i handleden, nästan precis.... Morr... Vill inte... 


Nervsmärta kan man jämföra med fantomsmärtor efter amputation, det är nerverna som skickar falska signaler till hjärnan, smärta som inte finns just där, kan man säga. 

Aj aj, nu kan jag inte skriva mer.


Kram på er, vi hörs en annan gång!!  


 
 
Ingen bild

Pia

30 augusti 2011 07:30

Så rätt som molande tandvrk över hela kroppen.Sen att man får spänna sig hela tiden för man är som en gummi snodds jävel hit dit.Trött sådan jämt.Där svor jag.Ibland så önskar man att man kunde stel operera hela kroppen.Så trött i dag så fy :( Ha en så bra tisdag du kan Kram

Anna

30 augusti 2011 19:15

Jag kan lova att du inte vill vara stelopererad... Jg är ju helt stelopererad i vänster underarm, inte kul alls...
Tack, hoppas du får en skaplig dag iaf.

Kramar!!!

 
Ingen bild

Pia

30 augusti 2011 07:46

Topparna av värk kräks ja av.Vidrigt men smärtan gör så ont hur man en står eller ligger.Gå till sjukgymnasten sådana dagar är vidrigt.Det funkar inte fast dom tjatar.:(

Anna

30 augusti 2011 19:13

Jag spyr också när det är som värst, jag tror det är så igen, att kroppen säger ifrån, den klarar inte hur mycket som helst.

 
Ingen bild

Pia

30 augusti 2011 07:47

Rehab är både på gott & ont.En del är inte kloka.Man bara ska typ.

Anna

30 augusti 2011 19:12

Nä du, en del är verkligen inte kloka, jag har träffat de flesta sorterna vid det här laget. :/

 
Ingen bild

Pia

30 augusti 2011 07:54

De ja tycker är jobbigt med.Är att hjärtat slår så fort i all smärta.Kroppen är orkes lös.Känns som man sprungit maraton fast man bara gjort lite.Ja tror du fattar hur ja menar utan att förklara.Sen att jag tar ventolin är att jag får svårt att andas av smärtan.

Anna

30 augusti 2011 19:11

Läs på om POTS, autonom dysfunktion, det är många med EDS som har det. Det påverkar hjärtat.
Sen tror jag att kroppen påverkas otroligt mycket av smärtan, den säger ifrån.

 
Jenny

Jenny

30 augusti 2011 08:41

Nej ,vad trist för dig .
Jag vet precis hur du har /haft det .
Har Nervsmärtor själv ,i hela höger kroppshalva INTE
min bästa vän .
Lider dagligen mer eller mindre :(
Mitt strålar ut från bäckenleden men finns inget fel anser de ?
Fick det vid första grav för 19 år sedan och det är ett HELVETE !
Men men ,man hankar sig fram ändå ,även om smärtenheten ej kunde hjälpa mig :( men tipps på endel saker fick jag i vardagen :) som man ej tänker på .
Man får hitta sin egen väg till bättre liv så är det bara .
Men blir det över djälvigt som sist kommer jag gå vi naturmediciner .
Kram och hoppas det lugnar ned sig för dig ,skriver så du ej behöver känna dig ensam i detta finns så många .
Just nu är det mest i min buk/rygg ner i benet F-N man kan bli tokig .Men min höger arm fick jag tillbaka ! Yes !
Kanske finns hopp om benet också :)
Kram

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

30 augusti 2011 19:09

Usch, men samtidigt skönt att man inte är ensam.

 
Antti

Antti

30 augusti 2011 10:08

Nää Anna minne e inte kort du har bara teflon minne (inget nytt fastnar) eller var det Alzheimers light?

Hehe, hälsningar från ett regnigt Lambohov

http://www.willberg.net

Anna

30 augusti 2011 19:08

Teflon, ja det är då det rätta ordet!!! :-D
Det regnar minsann på oss också du. ;)

Kram!

 
Ingen bild

Pia

30 augusti 2011 11:07

Nån mer som har problem med mage & tarm en jag ? Vissa dagar springer man på toa jämt.Jätte jobbigt.:( så är man läkemedels kännslig.

Anna

30 augusti 2011 19:06

Jo, fast jag har tvärtom, med nr 2, och överaktiv blåsa. Sedan tål jag nästan hur mycket som helst, när det gäller läkemedel, får extremt sällan biverkningar.

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

30 augusti 2011 11:21

Nervsmärtor är inte kul :( Jag har det i benen, ibland mer ibland mindre. Tandvärk är en bra beskrivning, eller växtvärk.

Jo du, det är lite mycket nu, så nu är jag ännu sämre med kommentarer än vanligt, men jag läser och tittar in flera gånger om dagen.

Ta hand om dig vännen!
Kramis

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

30 augusti 2011 19:05

Kära vän, fan vad trist att du ska behöva ha det så här.

 
Ingen bild

Pia

30 augusti 2011 17:08

Röker du ? Eller har du gjort det ?

Anna

30 augusti 2011 19:04

Jo då, det göra jag. Slutade i maj förra åren, men började igen i dec. Slutade nu igen den första men klarade inte av det denna gång, jag mår för dåligt.

 
Ingen bild

Pia

1 september 2011 12:04

Rökning gör värken sämre.Blodkärl allt drar ihop sig.Men förstår att du måste ha nån slags ventil typ.Kram Pia

Anna

1 september 2011 19:55

Jasså, det hade jag ALDRIG hört talas om....
Jo då, jag vet, ett jävla tjat om detta med rökning.....

Förlåt, men jag är så trött på det, jag är påläst och vet hur det påverkar kroppen. Men det gör också fetma, att vara för mager, fel mat, kemikalier man städar med, avgaser mm mm mm mm mm mm mm mm.....

Men jag förstår vad du menar.

 
Ingen bild

Pia

2 september 2011 08:11

Ja röker jag med.Jag fick en föreläsning på rehab minssan.Alla tjatar man ska sluta.

Anna

2 september 2011 19:01

Ja då, och jag hatar när man tjatar på mej.. Det gör det INTE lättare att sluta.. Eller hur?

Kram!!!

 
Ingen bild

Pia

3 september 2011 09:22

Ne man blir så ledsen.Ja vet själv att röka inte är bra.Men ja har det som en ventil ja en vän i plågerna.Ja blir lungn.Så tycker ja som rökare det är gott.Men vi rökare har nog blivit svartlistade av all propaganda.

Anna

4 september 2011 14:54

Precis, men för mej hjälper det inte att vara på, om jag ska sluta. Ska jag sluta så gör jag det för att JAG vill, för MIN skull. Stämmer det för dej också?
Visst förstår vi att det inte är bra, vi är ju inte dumma, varken du eller jag... ;)

Kram på dej!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards