Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Hm.

Av Anna - 25 augusti 2011 00:29

*kliar mej i huvudet*


Tja, vad ska jag skriva? 


Jo, var just ute med hundarna på kvällens kisspromenad, jag måste ta dom i koppel och gå sisådär hundra meter. Min ena älskling är nämligen mörkrädd.... Han vågar inte gå ut i trädgården när det är mörkt, för att kissa, utan håller sej hellre... Tokhund.  


Något som jag märkt förut, och som är en smula otäckt, är att jag vinglar något förfärligt när det är mörkt. Jag har ju pannlampa när jag går här i mörkret, och jag lovar, det är MÖRKT  Jag går som om jag vore pissfull, rent ut sagt. 

Jag kan tänka mej att det beror på att jag har dålig känsel i högra sidan och förlitar mej på synen väldigt mycket, för att gå rakt. 

Har ni varit med om något liknande?


Jag älskar att sticka och virka. Tror ni att det är en bra hobby med överrörliga  och artrosfyllda händer? 

Nej, men himla kul och jag har lovat min dotter en ny "tub" att ha som "mössa", så det är ju bara att sticka på.  


Imorgon är det dags för fotvård, det ska bli otroligt spännande att se vad det är.  


Efter det blir det till att gå och vila, för det är vad jag gör om dagarna. Jag har kommit in i en period av den berömda EDS tröttheten. Jösses, att man kan vara så trött och orkeslös alltså.   


Tja, det var det, nu blir det tv en stund tror jag, jag orkar nog inte läsa bloggarna inatt.


Känns lite tungt nu, och har gjort ett tag.

Är ju inne på lite forum på FB med andra EDSare som skriver så himla bra! Men jag vågar inte ens kommentera längre, för vad jag än skriver så blir det fel. Så jag ska nog sluta med det, jag kan tydligen inte uttrycka mej så folk förstår vad jag menar. 

Jag är en väldigt empatisk människa, det värker i hjärta och själ när något mår dåligt och har det svårt. 

Men jag kan tydligen inte uttrycka det på ett vettigt sätt. 

Så jag ska sluta kommentera, det är bäst så.


Det kanske helt enkelt är meningen nu, ett tag, att jag ska sitta hemma och bara läsa. För jag vill inte såra någon... Ja, så är det nog. Det finns ju en mening med allt. Nu blir det till att låta tangenterna vila när andra skrivit inlägg. 


Kram på er!!       

 
 
anna e

anna e

25 augusti 2011 04:37

Om du inte vore så långt bort, skulle jag komma och "bunta ihop dig"... STOPP! Sluta jämnföra dig med andra! Vi har alla rätt att uttrycka oss. Blir det missuppfattat, ja men, då får vi ju ännu en anledning att konversera. Det är ju det livet handlar om eller hur?

Jag skrattar åt din hund... jo, minsann, lite tokig ;) Jag känner igen mig med att bli mer osäker på balansen i mörkret. Men jag skyller det också på att jag är så beroende av ögonen sedan jag för ca 12 år sen fick virus på balansnerven. Den blir då skadad för livet och man tvingas träna upp balansen igen.

Min käre namne; fortsätt du att skriva och kommentera. Det är mångfalden som gör det rikt!
" Tänk så tyst det skulle vara i skogen om endast den skönsjungande fågeln fick ljuda?"

Pussar och kramar <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

25 augusti 2011 19:38

Ja du är ju bara för go du.

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

25 augusti 2011 09:05

Hehe, här har du ett fyllo sedan några år tillbaka, men jag vinglar när det är ljust, brukar inte vara ute när det är mörkt ;)

Hoppas att de löser dina fotproblem idag *håller tummarna*

Och du, sluta inte skriv hos mig bara!

Kramar om

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

25 augusti 2011 19:34

Hm, jo visst vinglar jag när det är ljust också, men kära nån så det ser ut när det är mörkt!!! ;)

Jag slutar inte skriva hos dej, jag lovar.

 
Ingen bild

Pia

25 augusti 2011 15:39

Hoppas det går bra med fotvården.Det går inte läsa länkarna.Sen så kan inte ja logga in.Har inte börjat blogga.Sen så tycker ja folk är fåntrattar som bara ska på hela tiden.Vara elaka.Mvh Pia

Anna

25 augusti 2011 19:32

Menar du att länkarna till höger inte funkar? Det gör de när jag klickar på dom... Konstigt.. Ska kolla det.
Elaka människor ska man hålla sej undan ifrån.. Absolut.
Kram!

 
Ingen bild

Pia

25 augusti 2011 16:54

Är det man sett på kommentarer runt i bloggar.Vilka cyber elaka nördar det finns.När med människor skriver om smärta sina liv.Värsta på hoppen.Mvh Pia ne skriv på du skit i cyber dårar.

Anna

25 augusti 2011 19:31

:) Kram!

 
Ingen bild

Pia

25 augusti 2011 21:42

Kram till dig med :) Sådana där cyber kommenterade nördar vet inte.Vad dom håller på med.Dom kan då inte ha några liv alls.Bara göra med människor ledsna.Stå på dig blogga på.Vi med kroniska sjukdomar har rätt få skriva precis hur vi mår.Det ska sånt skit folk acseptera.Ja blir arg med full rätt.Tänk om ja hadde bloggat.:) Kram Pia sov nu så gott det går.

Anna

25 augusti 2011 22:50

Tack vännen. Men jag tycker du ska börja blogga, som jag sagt förut.
Det är skönt för själen att få ur all skit, och som du säger, man ska ju skita i alla som cybermobbar, det är ju jag som skriver ur mej, det är jag som är sjuk.

Kram!!!

 
Ingen bild

Pia

25 augusti 2011 21:43

Tack med du kollar upp länkarna:)

Anna

25 augusti 2011 22:49

Jag kollade alla länkar, och de funkar när jag klickar på dom... Du kollar på rätt ställe nu då? (dum fråga kanske men...) Jag har ju mina kategorier över mina länkar också. :)

Kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards