Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

En sån där dag igen.

Av Anna - 21 augusti 2011 00:36

Ja, en trött en alltså.

Det är som en följetong, så fort jag har gjort för mycket. Det kan ta ett par dagar, sen är jag helt slut.

Sovit flera gånger idag och musklerna har värkt sönder mej, i hela kroppen. Jag undrar varje gång det här händer, hur man i hela friden kan ha ont precis överallt!!! 

Som tur är blir det ju bättre (lite) om jag bara tar det lugnt ett tag. Fast, det är ju inte så enkelt....   


Ikväll slog jag upp datorn efter kl tolv på natten, jag har inte orkat innan. Så det blir bara att blogga lite och sen stänga igen. Jag får läsa bloggar imorgon. Och det stör mej, för det är ljuspunkten på kvällen, att läsa alla bloggar jag följer! 


Jo, här kommer en bild på hur det såg ut efter jag tog ut p-staven. 

   Helt otroligt att det kan blöda så efter ett litet minisnitt på några mm!! Det var tejpat också, väldigt noga.... Det blödde också när jag tog bort plåstren, och då höll det på en hel dag, igen. Jösses vad konstiga vi är i huden, vi med EDS!!! 

Nu har det nästan läkt, det har gått drygt tre veckor, fast inte helt, på långa vägar. 

   Himla suddig bild, jag har så svårt att hålla kameran så där, jag skakar som ett asplöv. Men ni ser hur det ser ut nu, så många veckor efter.

Ser att fentanylplåstret skymtar där också.

Och oj!!! Vilket gäddhäng jag har!!!!    


Usch ja, det ska bli spännande att se hur det går med nästa operation, det blir ju ett rejält snitt...


Den dagen den sorgen. 


Kram på er alla och hoppas ni får en fin söndag!!  

 
 
Maddo

Maddo

21 augusti 2011 09:35

Försökte ringa dig i veckan för jag orkar inte riktigt med bloggvärlden. Det är mkt som händer nu och jag är helt slut fysiskt och psykiskt. Sover dåligt och så.. :( Men förhoppningsvis är det till något bättre. Vi får se. :) Läser iaf din blogg, orkar inte skriva bara.. <3
Kramar och kärlek.

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

21 augusti 2011 23:43

Jag har känt att du varit här, vet inte hur, men jag är nog lite häxa tror jag. :)
Jag ska försöka ringa dej, om inte du hinner ringa, vi behöver nog prata lite känner jag.

 
carro

carro

21 augusti 2011 12:35

Ja huga,vi är nog många som känner igen oss i det där...blåmärkena som sitter i i veckor i bland ännu längre...fy & usch ...kram påre

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

21 augusti 2011 23:42

Ja du, och ibland kan jag slå mej som attan och inte ens få ett märke...
Konstigt det där.

Kram!!!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

21 augusti 2011 23:15

Är dålig på att skriva just nu, lite less på det mesta. Men jag finns här och läser!
Kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

21 augusti 2011 23:42

Bamsekram på dej kära vän!!!
Jag finns här för dej, precis som du fanns för mej, och finns, när jag är nere i botten!!!

 
Ingen bild

Pia

22 augusti 2011 18:47

Har du tagit bort den ? Ja Blödningarna blåmärken är inte kul :(

Anna

22 augusti 2011 20:02

Ja gulkroppshormon är inte bra för oss med EDS, så jag tog bort den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards