Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Midnatt.

Av Anna - 17 september 2011 00:05

Ja nu är klockan tolv på natten, och jag vet att jag inte bör gå till sängs än. 

Ingen idè liksom. Ryggen är helt ur spel, och då är det kört med sömnen.


Men jag har tänkt att helgen ska bli bra, det har jag bestämt.  


Jag ska i vilket fall få alla papper klara till Socialstyrelsen och skriva lite punkter att ta upp med landstings politikern. 

För jag ska berätta hur det går till i landstinget i Ösergötland, det ska jag bara helt enkelt. 

Det behöver komma ut, för här är det inte enkelt att få hjälp, på alla sätt och vis.

Det skulle ju vara spännande om hon blev sjuk själv, och fick se med egna ögon hur det står till här i länet.


Ska försöka ordna en rullator. Hur i hela friden ska jag ha råd med en sådan? De kostar över tusen kronor nya, och jag har inte en aning om hur man får tag i en begagnad.

Det verkar som om landstinget tror att man har en väldig massa pengar när man är pensionär. 

Jag kan avslöja, att så inte är fallet.  

Jösses, jag kan lova att jag inte vill ha en rullator för att den är snygg och ett snyggt smycke att ha på stan. 

Jag vill ha en för att jag behöver en. Punkt.


Fast det så klart, det är inte värt att avslöja för mycket här, eftersom det fortfarande finns folk som inte försår vad EDS innebär.

Jag vet inte, men jag tycker ändå att jag har skrivit ganska ingående om vad sjukdomen innebär för mej. Och många av mina härliga EDS systrar har delat med sej av sina livshistorier. 


Ibland blir jag irriterad  på mej själv och känner att jag inte alls kan ha någon empati för någon som har blivit stucken av ett bi i foten, eller är förkyld, eller har skurit sej på ett papper i fingret.

Då mår jag inte bra alls, för jag vill verkligen inte förminska någon annans smärta. På något sätt alls. 

Fast ibland alltså.... Suck.... De skulle få byta kropp en timme. Undrar vad de skulle säga då?

Sen blir jag arg på mej själv. Hur i hela friden ska dessa friska människor kunna förstå hur vi har det? Det går ju inte! 


Ja ja, nu glider min EDS hjärna iväg igen, det är inte bra att tänka för mycket.   


Ingen idè att skriva mer nu, det kkommer bara bli fel. 


Nu är det helg, det är ju fanken lördag redan!


Ha en härlig helg nu alla läsare. 

(Det är inte så många, men jag är så tacksam för er som är här och läser och stöttar. Puzz på er!!) 

 
 
Skrutten

Skrutten

17 september 2011 00:45

Vet du Anna, du är så klok.
Ha nu en så trevlig och lugn helg som du kan.
Låt inte dumma människor få förstöra det fina i livet och din hälsa.

Kramis

http://edslivet.bloggo.nu

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

17 september 2011 13:13

Har ni butiken "Harlad Nyborg" hos er? Där finns nya rullatorer från 699 kr. Kan nog beställas också, kolla deras hemsida (går inte lägga in en länk här ju) Annars så kolla på Blocket :)

Jag har också svårt att känna empati för folk som gnäller om småsaker. Vet ju att det är fel, men ibland blir man lite småsur. Kanske beror det på att folk inte lyssnar tillbaka på mig, så därför har jag slutat att tala om hur jag mår. "jo det går väl" eller "jo det är okej" är mitt standardsvar när någon frågar hur jag mår.

Kramis

http://lejonkvinnan.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

18 september 2011 17:19

Ha en bra söndag.Jag tog bort min blogg i dag :( kram

 
Jenny

Jenny

18 september 2011 18:36

Hejsan igen ,inte kul med Sjukhusen jag vet ,tycker ingen blir trodd alls .Tycker de förminskar det man säger ALLA springer inte med allt utan för att det är NÅT ...Suck de är väl överbelastade och man måste vara STARK för att orka .
Lycka till med skrivandet .
Tycker ni ska se den var helt ok bra ,lite lik 1; an bara men bra för att vara svensk film ;))
Kram Kram

http://tasshuset.blogspot.com

 
Ingen bild

Pia

18 september 2011 19:29

Jag måste hitta ny blogg plats.Där det är lättare menyer.

 
Madeleineslife

Madeleineslife

19 september 2011 20:51

Hej hej.. Ibland blir det bara att man inte kan sova! Som om man skulle vara skit trött, men inte gå å lägga sig. Sen blir man övertrött & det går inte att sova..

Funderar övewr det där med roullator... Har du kontkt med en AT (arbetsterapeut)? För alla sådana hjälpmedel skriver domut till än. Så jag har roullator, gåbord, kryckor etc... Kolla det om inte annat. För det är ju onödigt om du inte behöver lägga ut pengar som man inte har...

Ha en underbar vecka!!
Kram kram

http://madeleineslife.blogg.se

Anna

19 september 2011 21:06

Precis så är det! Som ett barn ungefär. :)

I ditt landsting får du säkert en massa hjälpmedel, men där jag bor får man numera ingenting. Ingen rullator, inget gåbord, ingen stol att ha i köket som man kan sitta på...
Så du bor helt enkelt i rätt landsting. Scooter får man inte heller här. Jäkla skit är vad det är.

Ha en fin vecka du också!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards