Direktlänk till inlägg 11 september 2011

150 km i timman.

Av Anna - 11 september 2011 22:35

Så känns det som om helgen har gått i. 150 blås. 

Sen har jag tagit ut mej, som vanligt. 

Går inte in på det så värst, det blir bara tröttsamt, men jag måste börja tänka lite.

Jag har sagt det förut, och säger det igen, jag måste börja tänka lite på mej och min kropp.

Jag ska leva med den här kroppen ett tag till, förhoppningsvis. Kanske 30-40 år till om jag har "tur".

Min EDS läkare sa till mej i veckan, tänk på vad du gör nu, idag, för sen när du sitter framför läkaren när du är 55 och är helt slut i kroppen, så kommer du ångra att du inte tog hand om dej när du var yngre...


När man har EDS måste man ge sej till till återhämtning. Det är jätteviktigt. Det tar tid att få in i den där tjocka skallen, men jag har äntligen insett det, tror jag. 

Nu ska jag bara få hjälpmedel som hjälper mej på vägen, sen får jag tänka om mitt liv, rejält, känner jag. 


En ny dag imorgon. 

Som vanligt.   


Tillägg: Funderade på att ta bort detta efter att ha läst mina vänners bloggar. Just nu känner jag mej bara liten. Men det får stå kvar, för så här är det ju, även om mina problem just nu känns triviala. 

 
 
carro

carro

12 september 2011 00:04

hörruduru....klaty du INTE ska ta bort något ,det är fortfarande dej den här bloggen handlar om ,dina känslor,ditt måeende & det ska inte tryckas ner någonstans....stoooor kram från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

12 september 2011 00:11

Hmmmm, men jag mår så himla dåligt över att du mår dåligt ju... Jag kan inte rå för att jag är sån, för mycket empati kanske, men hellre det än för lite..
Lider med dej vännen.

 
Maddo

Maddo

12 september 2011 14:34

Och du skulle skälla på mig omjag inte vågade säga att jag mådde dåligt för att jag vet att du har det "värre" än mig. Men så är det inte! Vi har olika världar, även om vissa har samma sjukdom så är den inte samma!!! *skällt klart*

Ta hand om dig <3

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

12 september 2011 23:25

Tsss, ha ha, du FÅR skälla, du har så klart rätt.
Kram på dej vännen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards