Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Dumskalle.

Av Anna - 10 september 2011 22:50

Jag alltstå. JAG är en dumskalle. 

Funderade på idag varför jag hade så himla ont och mådde så skit.

Ja det var ju inte så konstigt, eftersom jag hade glömt att byta Fentanyl plåster på rätt dag.... Jösses, denna jäkla EDS hjärna...  

Och så kan jag inte låta bli att tänka på läkaren som kallar mej för avancerad narkotikamissbrukare... Om jag nu är det, så borde jag få en massiv känsla av att något fattas,  när jag glömmer byta plåster rätt dag... Hmpf, jo, jag stör mej på det, jag retar mej på det och jag ältar... Kan inte rå för det...


Nu är plåstret bytt och smärtan lite aningens lättare, men jag ältar ändå... Och kan inte låta bli att känna att detta med rullstol är stort. Jättestort. Herregud, jag ska få en rullstol!!! Det har gått långsamt, men nu har det börjat sjunka in. Jag är ju sjuk. På riktigt. Ja, missförstå mej rätt nu, jag är inte dummare än att jag förstår att jag är sjuk, men nu blir det plötsligt väldigt påtagligt. 


Ja ja, som sagt, jag får inte mer än jag förtjänar, men ibland är det bara lite tungt.


Nu är jag trött, och har gjort alldeles för mycket idag.


Kram på er kära bloggläsare, ni betyder mycket för mej.   

 
 
Ingen bild

Malin

11 september 2011 09:49

Hahaha ja du hur många gånger har man inte glömt ta medicin....köpte dosett då....då började jag ta fel doser, blanda morgon och kväll och ta dubbla...det är jobbigt nog men att hålla reda på ett plåster för rätt dag...låter som när man åt p piller och skulle följa en dygns karta..herregud! du får förlita dig på din magkänsla och ditt onda.

Att acceptera EDS går i vågor tror jag sa nån gång att kommer vi någonsin göra det? Din nuvarande försämring har ju gått så fort och resultatet du kommit fram till är rullstol. Det tycker jag är starkt gjort av dig Anna...andra hade kanske dragit täcket över huvudet och stannat upp men inte du=) Fast det tar energi...det ser jag på dig...men du är söt ändå;) Kramis

Anna

11 september 2011 22:02

Åh kära vän, vad skulle jag göra utan dej. *kramar om*
Jag är ju en sådan människa, nu för tiden, som vill gå vidare. Funkar inte det jag gör så söker jag en annan lösning.
En stor kram till dej. Ser fram emot tisdag.

 
Ingen bild

Pia

11 september 2011 10:07

Godmorgon klart det kommer ta tid för dig.Att aceptera.Men endå en lättnad för dig.Kram

Anna

11 september 2011 22:00

Jo, så är det, men som du säger, det kommer ta tid...
Tack för allt stöd.

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards