Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Överskrift

Av Anna - 22 september 2011 01:08

Vet inte vad jag ska skriva där, så det fick bli så där, överskrift, hmpf...


Jag börjar fundera på sängen, men insåg snart att det är kört. Ryggen tog stryk av dagens promenad. Det visste jag ju, men glömde att jag haltar ganska rejält, och då överbelastar ena sidan på ett helt fel sätt.

Tänk att det krävs mer än så för att kroppen ska säga ifrån va?


Höger ben hänger inte med riktigt, och musklerna på utsidan är både bortdomnade och gör ont, hur nu i hela friden det kan vara så? 


Den här sjukdomen upphör aldrig att förvåna mej. 

Samtidigt undrar jag ibland om verkligen precis allt har med EDS att göra. För så fort det är EDS relaterat så rycks det på många läkaraxlar. Inget vet vad som ska göras, om något ska göras överhuvudtaget.


Nu är det en tid av väntan som jag har framför mej.


Operation, klinisk genetik, undersökning av impulserna i nerver och muskler, röntgen av rygg och nacke, utprovning av rullstol och ortpediska inlägg. Jösses, det blir som en heltid nästan.   Ja, det var ett skämt, men ibland skulle man behöva vara frisk, för att orka med att vara sjuk. 


Det är tungt nu, riktigt tungt. För både kropp och själ. Men jag vill inte visa det utåt, och jag är väldigt bra på att hålla det inom mej. Jag har fulländat den egenskapen de senaste 13 åren kan jag tala om!  Det är lugnast så, för alla.

Det är tillräckligt svårt att skriva ner det här, att jag mår dåligt alltså. Samtidigt som det är skönt att få ur sej skiten, det är ju trots allt frivilligt att läsa här.   


Nu hoppas jag att ni alla får en härlig torsdag, själv ska jag göra dagen så bra jag kan.     

 
 
Ingen bild

Pia

22 september 2011 07:45

Hela sjukdomen är skum.Hoppas din torsdag blir bra kram

Anna

22 september 2011 21:23

Ja du det är den! :)
Kram på dej!

 
Ingen bild

Malin

22 september 2011 09:35

Nu fick jag dåligt samvete...<3 fast jag vet, ibland vill vi bara ut. Ändrade du tiden med klinisk eller den andra? bara en påminnelse;)Jag blev så glad idag...Tack<3<3<3

Anna

22 september 2011 21:24

Det ska du inte ha vännen.

 
Jenny

Jenny

22 september 2011 09:51

Känner VÄL igen mig i den muskelsvaghet du talar om ,har det på min Högersida .
Blir du ej oroad att bli sämre om du tar till stol ?
Tänker på muskelsvaghet och värk ?
Min kropp värker sönder mera om jag inte tränar eller håller igång .Snabbt går det på 2 dagar innan musklerna ballar ur :( med diverse nervsymptom:(
Hoppas op kan hjälpa dig så du kommer igång igen .




http://tasshuset.blogspot.com

Anna

22 september 2011 21:27

Jag ska inte ta till stol, om du frågar om jag ska sitta iden jämnt.
Sedan är jag tvärtom, jag blir sämre ju mer jag rör på mej, det är ju så EDS fungerar. Det är olika för alla.
Jag kan inte träna alls, jag får inflammation direkt, överallt.
Så nej, jag hade tänkt att rullstolen skulle hjälpa mej att kroppen ska hålla några extra år.
Vilken op ska hjälpa mej att komma igång menar du? Nu hänger min EDS hjärna inte med....

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

22 september 2011 10:20

Ja det är en konstig sjukdom vi lever med. Varför får åtminstone jag skitont i fötterna utav att sitta still för länge? Folk tror inte på mig när jag säger det.

Att dölja smärta har man lärt sig att göra genom åren, ja jag skriver inte så mycket om det heller vissa perioder. Känns så....ja jag vet inte. Man blir så lätt misstolkad känner jag eller också så är det väl bara en känsla jag har.

Hoppas du får en bra torsdag, så bra du kan!

Massa kramar

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

22 september 2011 21:35

Jag får också ont i fötterna ibland när jag sitter still, särskilt när jag har gjort något tidigare på dagen. Så du är inte ensam.

Sedan har jag sett nu på sistone att jag blir missuppfattad här på bloggen också.
Det är dags att tänka över den igen känner jag.

Kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards