Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Nu blir det till att försöka sova

Av Anna - 20 september 2011 01:42

Klockan är snart två på natten, nu är det dags tycker jag nog.


Ska upp tidigt imorgon, läkarebesök står på schemat. Hoppas också få reda på operationsdag och tid, det krävs ju en del planering. Barn och hundar som behöver mej i vardagen, det måste fixas. 

Vi har ingen som kan ta hand om hundarna, så det är alltid ett problem när jag ska läggas in. Men vi brukar alltid ordna det på något sätt, så det ska nog gå denna gång också.  


Lillen får gå heltid på förskolan/dagis, det har jag redan kollat upp, det är bara att säga till innan, i god tid.

Hur det ska gå hemma efteråt är ju en annan femma, men det ska nog gå bra det också.


Har suttit och finslipat skrivelsen till socialstyrelsen ikväll också, det är svårt att få till det riktigt bra tycker jag.

Jag har inga problem att uttrycka mej i skrift, men jag blir så heligt förb*****d när jag skriver om det, så det är svårt att hålla nivån på ett neutralt sätt måste jag erkänna.


Så imorgon kommer också bli en dag i soffan när jag kommer hem, jag blir så himla slut av alla dessa sjukvårdsbesök. Det är många nu framöver, och det ena är i den ena staden, och nästa är i en annan stad, fyra mil bort.

Man måste vara ganska frisk för att klara av att vara sjuk brukar jag säga, och det stämmer.  

Fast så ont som jag har nu, på så många ställen, det har jag nog aldrig haft, inte ens efter mina trafikolyckor. Skum sjukdom det här.   


Vill hinna med mina vänner också, särskilt en som har ställt upp så för mej. Vill umgås med henne, träna hennes hund, gå ut i skogen och visa henne mina kantareller. Så hon får en kantarellmacka.

Det ska gå, det ska det bara helt enkelt.


Aja, nu har jag tagit lite hjälpmedel för att kunna somna, jag bli så himla speedad av att sitta med skrivelser ooch annat. 


Natti natti.      

 
 
Ingen bild

Pia

20 september 2011 09:13

Hoppas allt går bra.Styrkekram

Anna

20 september 2011 16:28

Tack!
Kram tebaks! :)

 
anna e

anna e

20 september 2011 09:23

Ett tips;
Skriv; Min upplevelse.....blabla.osv
För med den formuleringen kan de aldrig säga att NEJ den kan du inte ha...
Då är de liksom fast i skruvstädet.

Lycka till <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

20 september 2011 16:27

Jag skrev ungefär så, så de inte ska kunna slingra sej. Sen har jag ju en del på papper som han själv har skrivit, så vissa saker kan han inte neka till. ;)

Tack och stor kram!!!

 
Ingen bild

Pia

20 september 2011 09:26

Det konstiga med eds.Det är så mycket hela bilden.Man har kronisk smärta överallt.Logist tänkt för dom som inte fattar.Kollagen bindväv finns i hela kroppen plus runt organen.Sen att vi inte med eds.Producerar kroppens normala substans.Jag kan till och med få smärtor i ansiktet.Kram Ja tur vi orkar kämpa mega kram

Anna

20 september 2011 16:26

Det har jag med ibland, ont på de konstigaste ställena man kan tänka sej!
Det är bara att kämpa på, precis som du säger. :)

Kramar!

 
Ingen bild

Malin

20 september 2011 09:29

Låter som du drabbats av allt eller inget syndromet som jag lider av....fniss;) Nej jag vet hur det är...det går till en gräns sen ringer man. Hoppas jag är ledig om vid op då kan jag ta voffa eller svänga förbi innan jobbet...det ordnar sig ALLTID<3 Hoppas du sov någorlunda och att det gick bra på LIM...Kram

Anna

20 september 2011 16:25

Ja DET syndromet lider jag ofta av, konstigt det där. Det står TILT i pannan på något sätt....
Jag är övertygad om att du skulle göra ditt bästa för oss och hundarna, vi tar det när den dagen kommer.
Det blev ju lite ändrade planer...

Massa kramar!!!!
(Vi hörs på telefon sen när du har tid)

 
Ingen bild

Pia

20 september 2011 11:23

Fy är med tårar ja läser din blogg min dotters blogg varje dag.:( kampen hit dit ni som är så unga mega kram Nu ska ja tag i sysslor.Så blir man riktigt arg.

Anna

20 september 2011 16:24

Tack vännen, det är nog det som är värst tror jag, att jag ska ha den här kroppen några år till liksom...
Stor kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards