Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Landat

Av Anna - 15 september 2011 23:49

Ja, nu börjar jag landa ifrån turen med läkaren.

Jag drar det lite kort bara.

Han gav sej inte alls. Han vidhåller att jag är knarkare, ja, att jag var det då och är det fortfarande. 

Och att jag har gett bort mediciner, det vidhåller han likaså. Han har inga bevis, men så är det bara. 

Då får man skriva det i patienternas journaler. (Eh?)


Det var ett långt samtal, otroligt jobbigt  och efteråt var jag helt slut i hela kroppen! 

Jag hade en väninna här, hon satt bredvid mej  . Jag kan inte nog betona hur mycket det betydde för mej. Utan henne hade jag nog brutit ihop totalt. 


Nu blir det anmälan, allt blir klart imorgon hoppas jag. Patientnämnden ska ringa mej imorgon. 

Sen ska jag ta kontakt med Landstingsrådet och berätta för henne (ja det är en hon) hur det går till i "hennes" landsting.

Jag hoppas detta kan få landstinget att få upp ögonen hur en del läkare behandlar sina patienter. Jag hoppas iallafall.


Detta har tagit upp hela jag nu i en hel vecka. Jag tänker på det dag och natt. Jag kan inte sova i vanliga fall på grund av smärta, men nu är det ännu sämre. Jag grubblar och funderar. 


Men nu tar jag nya tag. Det här ska gå vägen och jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att någon ska kunna bli hjälpt av min kamp. Det skulle göra mej så glad.


Det är en kamp mellan David och Goliat, det känns som om jag slår huvudet i betongvägg, men det här SKA gå. Så är det bara.

Jag SKA inte låta mej brytas ner.


Jag har också turen att ha en massa olyckssystrar på min sida. Som kämpar och ger mej en massa goda råd och peppar mej. 


Nu har jag ont. Riktigt ont. Kroppen har tagit stryk rejält de här senaste dagarna. 


Så nu blir det till att ta det försiktigt resten av veckan, så nästa vecka kan bli en bättre vecka.


Ha en god natt nu och ta hand om er.   

 
 
Antti

Antti

16 september 2011 06:56

Appropå slå huvudet i betong väggen, så tycker jag synd om väggen för jag vet hur tjockskallig du är (lugn alla vi är kompisar) :) Du kommer att bryta igenom den väggen lätt som en plätt. Kämpa på bara.

http://www.willberg.net

Anna

16 september 2011 22:06

He he, du är la för go du. :)

Jo då, ni behöver inte bli upprörda nu, han är min vän, han bara är sån. ;) He he he.

Ha det gott vännen.

 
Ingen bild

Pia

16 september 2011 08:14

Stå på dig jätte mycket vännen.Styrkekram

Anna

16 september 2011 22:04

TACK!!!

Kramar!!

 
Skrutten

Skrutten

16 september 2011 13:09

Mycket tråkigt att höra. Det borde förstås varit enkelt för honom att förklara missförståndet för sin egen skull. Många gånger handlar det om "stolhet" att inte medge sina misstag. Nu kommer han ju att få det jobbigare i förlängningen.

Skickar dig massor av styrka så du orkar kämpa för det du anser är rätt.

Kramis

http://edslivet.bloggo.nu

Anna

16 september 2011 22:02

Han verkar inte vilja stå för det han sagt och skrivit, och absolut inte medge att det är något missförstånd.
Man kan ju undra vad han får ut av detta.

Tack för styrkan, den behövs!!! :)

Massa kramar.

 
Maddo

Maddo

16 september 2011 15:42

Det finns flarn överallt. Synd bara att de finns inom vården.. :(

Kramar i massor!

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

16 september 2011 22:01

Jo man kan ju tycka att de som jobbar inom vården har valt det för att de gillar att jobba med människor, men ibland undrar man...

 
Got2b

Got2b

16 september 2011 19:25

Vilken otur med läkare du har haft! Vad är det för dåre?! Har du haft drogproblem tidigare? Vad grundar han dessa påståenden på? Lycka till! Både med anmälan och att få en BRA läkare i framtiden!

http://blogg.passagen.se/got2b

Anna

16 september 2011 22:00

Nej, jag har ju aldrig haft några drogproblem, någonsin! Det gör det hela ännu konstigare...
Tack för stödet! :)

 
Ingen bild

Pia

16 september 2011 22:17

Godnatt läskigt titta in.Så är du där :) tele pati sov gott.Här är det slut på soff läge.

Anna

16 september 2011 22:31

He he, sånt där tror jag på. Att vi "sitter ihop" i universum, vi som har så mycket gemensamt. :)

Kram på dej och ha en härlig helg!!!!

 
Stina

Stina

18 september 2011 10:35

Detta kommer gå bra, stå på dig bara. Svinet ska anmälas och sättas dit, man kan helt enkelt inte arbeta som läkare om agerar på det sättet. *förbannad*

Håller på dig. KRAM

http://www.stinamittilivet.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards