Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Lite udda.

Av Anna - 13 september 2011 23:06

Jo, som jag sa var jag på massage igår. Jag har hostat ganska illa några dagar nu, som vanligt när jag blir förkyld.

Förra veckan låste sej bröstkorgen totalt, revbenen hamnade snett, det kände jag ju. Maken fick trycka tillbaka dom en gång.

Det gör vansinnigt ont kan jag tala om...


Men, min massös skulle massera musklerna som är runt bröstkorgen, som hon brukar, och hittar ett nytt fenomen, som hon aldrig varit med om! Och henne har jag haft i flera år, och hon har hållit på ännu längre. 


Ett av mina revben har helt enkelt lossnat. Det ligger an mot ett annat revben. När hon kände på det lösa revbenet kände jag hur det rörde sej på framsidan, mot massagebordet. Euwwwww.  

Inte så konstigt att jag har ont i bröstkorgen då. Kanske. Eventuellt.    


Men men, det sitter fortfarande löst, det känner jag ju. Fast jag hoppas ju det hamnar på rätt plats av sej själv snart, för eftersom jag har kvar hostan, så får det inte precis vara stilla.  


Ikväll har jag och dottern haft en underbart rolig kväll, även om det nu gör väldigt ont överallt. Det är så otroligt skönt att träffa folk som är härliga och trevliga och som ger en massa positiv energi. 

Sådant kan jag leva länge på.  


Tyvärr har jag väldigt ont, och kvällens bravader gjorde det inte särskilt bättre. Men ibland måste jag göra saker som ger mej något positivt, även om jag sedan får sota för det, smärtmässigt.

Gör ni sådant?


Nacken gör mej en smula nervös, mina händer och armar gör ont. Riktigt ont. Och det sover och sticker och bränner och håller på.

Likadant med benen. Mest det ena, men.... Tja, bara att bita ihop.

Men jag vill inte göra fler ingrepp, om jag inte måste. Samtidigt som jag inte kan gå som jag gör nu.

Svårt det där.


Har fått fler tider för läkarbesök och annat, närmaste tiden blir lite stressig. Nog märks det att jag har tagit tag i detta nu, sedan jag fick diagnosen.

Jag bara hoppas jag får rätt hjälp och inte behöver träffa fler läkare och vårdpersonal som behandlar en som skit. För jag är färdig med det, jag har träffat tillräckligt många.


Ja ja, som vanligt snurrar det i skallen efter en dag som denna. Hoppas ni förstår åtminstone hälften av detta dravel.  


Ha en fin kväll.


   

 
 
Ingen bild

Pia

14 september 2011 08:36

Helt klart förstår man.Inget dravel hel verklighet när man har eds.Själv så är det en snurr i huvet av tankar hat som ploppar upp hur man blivit behandlad inom sjukvården innan diagnos ställdes.Jag har stängt in mycket under dom här åren levt i mot ovännen eds som du vet jag döpt den till.Men man märker hur mycket stryk kroppen själen tar.Sen jag hittat er på nätet med så känner jag mig inte lika ensam.Blir pepp.Har ju öppnat blogg se hur det går.Jobbar på hur ja ska hinna lägga upp allt & lära mig.Tiden med.Ja du vet vad min yngsta tös kräver.Så nu min stora älskade tös med.Tur man har peppet till sina älskade barn.Ska surra ner sista kaffet göra alla måsten.Försöka setta alla leder på plats innan.Stressen gör man vet inte var man ska börja nånstans sen blir man helt slut av bara detta.Så blir man på riktigt dåligt humör mot ovännen eds Kram till dig med massa styrka.Ska ta tag i luren med nån dag till dig.Ja du vet hur allt blir :)

Anna

14 september 2011 11:12

Ja den där inre stressen man känner hela tiden är tärande och jobbigt för hela kroppen. :/
Jag börjar äntligen lära mej att försöka ge mej tid till saker och ting. Låta det få ta tid.
Barnen kommer ju för en annan, men ibland är det inte bra. Det är bättre att ta hand om sej själv först, så man har kraft till barnen sen.

Styrkekram till dej! :)

 
Ingen bild

Pia

14 september 2011 08:38

En grodmans dräkt kanske skulle va bra.Stoppa in hela kroppen i.Allt på plats sen.Ja tur man har humor i allt elände :)

Anna

14 september 2011 11:10

Ja det vore något det! :-D

 
Ingen bild

Pia

14 september 2011 08:39

Trodde ja skulle blåsa bort i morse.När ja var ute med goa hunden.Blåst storm här.

Anna

14 september 2011 11:09

Ja här har det blåst som attan!! Vårt glasbord kraschade totalt och nu har vi glas på hela framsidan. Kul....
Jag ska väl försöka komma ut med vovvarna idag, om benen vill hänga med. :) Nu blåser det ju inte riktigt lika mycket längre. :)

Kram!!

 
Ingen bild

Malin

14 september 2011 10:06

Tycker du ska fråga nån kunnig om du ska linda det där revbenet så det inte sticker sönder något....eller ringa och rådfråga iaf!! Ja tack för i kväll och alla goa skratt och fnissningar<3<3<3 Puss och kram

Anna

14 september 2011 11:08

Det tycker du va? ;) För vi blir ju såååååå väl bemötta inom vården, när vi söker för våra udda åkommor menar jag...
Kvällen var underbar, även om jag så gatt du inte mådde bra.
Skickar en stor styrkekram.

 
Madeleineslife

Madeleineslife

14 september 2011 19:23

Läskigt det låter med ett löst revben! Hoppas det inte ställer till allt för mycket!
Trots att vi har ont behöver vi göra saker, för annars har vi inget liv alls kvar som är värt att leva...
Ta hand om dej kram kram

http://madeleineslife.blogg.se

Anna

15 september 2011 00:11

Ja det är äckligt, om inte annat. ;) Usch.
Jag håller med totalt, det här med att göra saker som är upplyftande, är så himla viktigt. Livet är viktigt.

Tack och en stor kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards