Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Det går bra ibland minsann.

Av Anna - 9 september 2011 19:07

Två besök hos läkare idag och båda lika givande.  

Skönt att det går smidigt ibland, särskilt nu när jag har den här anmälan och det i skallen, hela tiden.


Träffade först min ortoped, om mina fötter. Han fick PMet om EDS och läste igenom det noga, som tur är.  

Det är samma läkare som jag hade om mina knän, så jag passade på att be om ett likadant knäskydd till vänster knä, som jag fick till höger. Och det fick jag! Inga problem.   Det är så skönt att det går smidigt ibland alltså. Såååå himla skönt!!! 


Sedan tog jag upp min knöl som jag har på foten, som jag lider en hel del av. Jag ska försöka ta en bra bild på den, om ni vill se hur den ser ut.

Det var iaf en trasig nerv och antagligen ett ganglion i samma knöl så att säga. 

Jag har vrickat och stukat den där foten så många gånger att den där nerven helt enkelt har gått av. Han hade inte sett det förut, men han konstaterade ju att min sjukdom också är ganska konstig.    Den där knölen går iaf inte att åtgärda, eftersom jag då kommer tappa all känslel i tårna om de börjar skära där. Just nu har jag bara känselbortfall, så nerven är ju inte helt av. Jag får göra någon slags filtring runt den så att den skyddas när jag har skor. 


Sen fick jag faktiskt remiss till ortopedtekniska för inlägg till skorna, eftersom jag är plattfot! Jag har inte fattat att jag är det förrän nyligen, eftersom jag har en väldigt stor hålfot. Det är ju bara det att den försvinner när jag står på foten.. Det har jag inte ens tänkt på!!!!  He he, det är inte alltid man tänker rationellt... 


Sen ska jag få hårda, höga ortoser till båda fötterna, som skyddar mot stukningar. Jag fick prova ett när jag provade ut mitt knäskydd, och det verkar vara jättebra!!! Lägger ut en bild när jag fått hem dom.   


Tja, det var nog allt hos ortopeden.


Så otroligt skönt att få rätt hjälp och direkt hjälp!!!


Andra besöket skriver jag om senare, nu klarar jag inte mer skriva.  


Tillägg: Här hittar du olika slags ortoser för fötterna, den jag ska få är lite lik den som heter Ankelortos stabil soft, fast min har lite fler remmar. 

 
 
Antti

Antti

10 september 2011 07:00

Jag visste det, jag visste det, du är PLATTFOT, du har ju dom i släkten HEHE. Men du verkar vara den civila typen av plattfot eller? ;)

/Antti

http://www.willberg.net

Anna

10 september 2011 14:38

Ha ha, nu pratar vi inte om polisen vettu. ;) :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards