Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Är lite ledsen....

Av Anna - 4 september 2011 14:55

Igår var jag helt "död". Aj aj...

Men idag tänkte jag i mitt stilla sinne, att jag skulle klara av att ha lite roligt, för en gångs skull.

Jag och min man delar intresset för offroad körning. Vi kör våra Land Rovers över stock och sten, på banor och i skogen.

Idag var det träff i distriktet, i vår grusgrop. 

Familjen åkte före mej, eftersom jag visste att jag inte skulle klara av att vara där hela dagen.

Men jag tänkte komma senare för att få köra lite grann. Bara lite...

Det tror ni va? 


Nehej då, jag klarade inte ens av att köra på vägen ner till gropen, som är lite knölig med hål och lite gupp.  

Det var kört.

Så nu har min sjukdom tagit det ifrån mej också.  


Jag skulle ju inte bli så förvånad egentligen antar jag, den har ju tagit allt annat ifrån mej, men jag blev verkligen paff....

Jag hade nackkrage och ortoser både högt och lågt. Ändå gick det inte.


Jaa, nu då? 

 
 
Ingen bild

Pia

4 september 2011 16:31

Styrke kram

Anna

4 september 2011 20:26

Tack!

 
Ingen bild

Malin

4 september 2011 17:22

=( ledsen för din skull!!!

Anna

4 september 2011 20:27

Ja usch ja, det här tar knäcken på mej snart....

Tack kära vän, stor kram!!!

 
Ingen bild

Pia

4 september 2011 18:19

Blev så ledsen när ja läste din blogg i dag.Du är bara 38 år.Min älsta tös fyller snart 30.Hon är utredd sen flera år att hon ärft allt efter mig lika som du exakt lika diagnoser.Men hon har inte fått egna barn en.Man blir sämre när man fått barn.Jag gick däck helt för 16 år sn när jag fick min yngsta tös.Då visste ja inte ens att jag hadde eds för ingen inom sjukvården då.Kunde setta nån diagnos va som spöka med allt konstigt.Men när yngsta tösen var 7 år fick ja äntligen min diagnos nere i göteborg.Räkna i dag gått hemma i elva år.Tårarna rinner för alla som har den här mystiska krångliga sjukdomen.Med alla hemska symtom.Min älsta dotter har börjat blogga om eds.Ja känner att jag har inte orken att blogga sen ta massa skit kritik från med människor som inte kan förstå eds.Kvälls kram.

Anna

4 september 2011 20:31

Jag förstår dej, att du inte orkar blogga. Man får i och för sej både ta skit och en väldig massa härliga kramar via cyberspace också! :)

Jag har läst ditt mail och ska absolut kolla bloggen, jättespännane!!!

Själv har jag ju varit hemma i 13 år nu, det är ett tag du....

Jag har tur som har så många som följer min blogg, som vill mej väl och är stöttande.

Kramar!!

 
Ingen bild

Pia

4 september 2011 18:21

Ja mejlar om var hennes blogg ligger på för sida.

Anna

4 september 2011 20:32

Tack! :)

 
Ingen bild

Pia

4 september 2011 18:38

Med människor måste börja förstå.Inte tro att man är lat mm.REHAB TIM MED.MÅSTE BÖRJA LYSSNA MER.Nu skrek ja i versaler.Massa vi med eds vill.Men man måste ledsamt nog säga nej.Massa hjärnan vill me tankar allt i livet.Men det funkar inte.Det måste med människor fatta nån gång........Blir så trött läsa sjuka kommentarer i vissa bloggar.

 
Ingen bild

Pia

4 september 2011 18:44

Nu har du mailet.

 
carro

carro

4 september 2011 20:56

Älskade vännen...varför ?? varför kan du inte få göra det du har kunnat & det du vill ??
Alla har vi olika intressen & många gånger får vi omprioritera i vårt liv av olika anledningar, MEN...Fan å...ja titta på ,visst ,visst, MEN ÄNDÅ....stor kram vännen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

4 september 2011 21:52

Ja, man kan ju undra, som sagt...
Jag hade ju också skytte som ett stort intresse. Det fick jag sluta med efter operationen i nacken..
Jag hoppas jag kan hitta något annat, men nu vet jag inte riktigt...

Kram på dej kära vän.

 
Ingen bild

henny

5 september 2011 13:20

fasen va trist:( hoppas du ändå kan vara med igemenskapen kring off road körning...inte samma sak...jag vet men att inte behöva bryta helt!

Själv belv jag sjuk samtidigt som jag fick mitt första och ända barn, så livet ändrade rätt radikalt. Det gör det för alla som får sitt första barn...menpå ett sätt var det kanske "bra" att det hände då...för visst jag har väl lagt en hel del nöjen å intressen på hyllan men jag kan ibland tänka att detta kanske skulle ha minskat av naturligt ändå,med att jag fick barn.
Men visst det är en jävla skit sjukdom och den tar saken i från en hela tiden och det måste man få sörja.
Fotograferingen hoppas jag att du ska få ha kvar oich naturen,bara du får din elrulle, för den ska du HA, det har jag betämt!!!

Anna

5 september 2011 21:43

Jag har ju blivit sämre efter varje graviditet, så visst påverkar dessa vår kropp... :(
Jag blir så ledsen över att jag inte kan köra, så då vill jag inte titta heller. :/ Precis som med hästarna, jag vill inte se....

Tack för att du har bestämt om elrullen, jag håller med och håller tummen!!!! :-D

Tack för allt stöd, det gör så himla gott i själen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards