Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Gah!

Av Anna - 31 oktober 2011 23:06

Åh vad jag hatar mej själv ibland. 

Jag blir så förbannad. På mej själv alltså.

Jag verkar ha svårt att uttrycka mej, i både tal och skrift.


Jösses, om så är fallet så ska jag nog sluta blogga... *funderar*

Om jag inte kan uttrycka mej på ett klart sätt i skrift så bör jag inte blogga, eller hur?

Om det jag skriver bäddar för missförstånd, så borde jag sluta, inte sant?


Tänk att dessa tankar alltid ska komma upp så fort jag vet att jag inte uttryckt mej tillräkligt klart....


Det är lite av ett lotteri det här med blogg. Förstår folk vad man vill säga, eller inte? Detta gäller ju livet också för den delen. 

Ibland verkar jag tala för döva öron. Är det någon ide då? 

Tål att funderas på...


Nu fiskar jag inte kommentarer där alla ska säga hur bra jag bloggar, som jag fått indikationer på emellanåt. (Finns en anledning till att bloggen är modererad)

Nej, det här är bara tankar som far runt i skallen, när jag vet att saker jag försökt få folk att förstå, inte har nått fram...


Petitesser. Lätt att hänga upp sej på när man inte mår helt okej. 

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

1 november 2011 00:05

Tror jag fattar vad du menar, eller jag tolkar ditt inlägg såhär i alla fall:

I tal så står man där som en idiot och stammar, försöker få fram kanske hur man mår, och så slutar det med ett "tja..men det är som det är du vet" och har egentligen förminskat allt för annars blir det så fel, för man kan ju inte må som man egentligen mår/orka så lite som man egentligen orkar. Det går ju bara inte, inte när man säger det högt.

I skrift så räcker det med att jag visar mig så försvinner folk...typ i forum eller så, eller också så är det likadant där, skriver jag hur jag mår på bloggen....då blir det ofta fel också så jag skriver det där heller fullt ut. *suck*

Fast...det kanske inte det var så här du menade? Sorry, trött och lite snurrig....säng säng säng....sova??

Stora kramar

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

1 november 2011 16:54

Jo, så är det! :)
Det är så himla svårt att få alla att förstå vad man menar...

Hoppas du fick sova gott, och vaknade imorse med en kropp som inte kändes helt kass.

 
carro

carro

1 november 2011 00:31

Du My friend,..du vet min åsikt & du vet vad jag skrev till dej =)
Du finns i mitt hjärta vet du & du behöver fortsätta skriva ,för dej & för andra.
Stor stor kram från Norr, finns här för dej vännen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

1 november 2011 16:57

Ah jag vet! ;)
Men du vet hur det är när själ och hjärta inte riktigt säger samma sak, och när man blir sårad över känsliga saker...
Tur att jag hade dej igår, vissa kvällar alltså, när smärtan är som värst i kroppen, då är själen känslig...

Stor kram!!!

 
Malin

Malin

1 november 2011 08:14

Jag är ju ganska ärlig ;) men jag måste ändå säga att jag aldrig nånsin missuppfattat något du skrivit inte ens innan jag kände dig så om någon missuppfattar dig eller vad du skriver så är det nog inte så att du inte uttrycker dig rätt utan att vissa personer inte kan förstå innehåll på rätt sätt och missförstår och ja tror du vet vad jag fiskar efter....Man skriver som man själv vill och som man kan och alltid gjort, ändra inte på dig för någon...du är du därför är just DU speciell <3 jag värdesätter dina fakta och dina ord! kram

http://malismastiff.bloggplatsen.se

Anna

1 november 2011 16:55

Klart att du vet vad jag menar vännen.

 
pianick

pianick

1 november 2011 10:09

Gha ja:) blogga på :)ja man hoppas allt vänder snart,med allt ha en så bra tisdag du kan vännen mega kram

http://pianick.bloggo.nu

Anna

1 november 2011 16:54

Visst göra man det, och det blir säkert så också!
Kram!

 
pianick

pianick

1 november 2011 20:19

Sov gott du med sen kram pianick massa styrke kramar med

http://pianick.bloggo.nu

Anna

2 november 2011 00:32

Hoppas du får sova gott inatt vännen, och att din förkylning ger med sej helt snart.

Kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards