Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Funderingar.

Av Anna - 27 december 2011 17:09

Ja det blir mycket sådant när man bara ligger i soffan eller sängen. 


Nu är jag lite nervös för imorgon, operationsdagen. Egentligen inte så mycket för själva ingreppet, utan mer för hur personalen ska vara. 

Jag har varit med om när personalen gottar sej i att man har ont, inte ger smärtlindring förrän det är "för sent" bara för att få nöjet att se när man kallsvettas av smärta. När personal ger maxdos smärtlindring och sedan står över mej och frågar om jag blivit yr än, gång på gång. Personal som vägrar att hjlpa mej in på toan när jag inte kan själv, för att tvinga mej att göra det själv, för att inte kissa på mej. Med följd att jag ramlade och slog mej blodig. 

Ja mycket har man varit med  om....


Men, jag ska inte ta ut något i förskott, det kommer säkert gå bra. Hoppas jag. Det hoppas jag verkligen....


Dagens röntgen av tjocktarmen var något av det värsta jag varit med om. Tur att det varade så kort stund. En timme tog själva undersökningen och jag har fortfarande ont. (Var där 8.30) De blåser in sisådär 4 liter luft i tarmen som man ligger med i en halvtimma. Det gjorde så ont, så ont.... Sen ska man vända sej och ligga på sidan och på magen, något jag har väldigt svårt för, med ryggen. Sen ska man hålla andan. Länge... Himla enkelt när man har så ont att man hyperventilerar...

Sen kontrastvätska intravenöst som värmde gott. (Typ)

Ja ni, det är så skönt att ha det gjort, och nu hoppas jag att jag är ett steg närmare en lösning på mina magproblem. 

Sen är det ju så att luften även gick upp i tunntarmen, något ovanligt sa dom, så jag fick kramp även i den och rapar fortfarande luft... Kul....


He he, lika rörigt inlägg som vanligt, men det bjuder jag på.  


Nu blir det lite framför datorn en stund, sen lite mer dricka. Fasta från midnatt. Gött.    

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

27 december 2011 20:34

Huuu, vilken fruktansvärd undersökning!! Hoppas verkligen att de hittar roten till det onda nu och att de kan hjälpa dig. Du bara måste få hjälp!

Jag hoppas också av hela mitt hjärta att det går bra i morgon, att operationen blir gjord och att den går bra. Min önskan är att de behandlar dig som en drottning i morgon, att de passar upp, ger dig den smärtlindring du behöver och att de behandlar dig med värdighet! Och jag hoppas att detta inte bara är en önskedröm!

Kommer tänka på dig i morgon, hoppas att du kommer känna av lite goda vibbar ända upp dit du befinner dig!

Massa kramar

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

27 december 2011 21:26

Ja den vill jag inte göra om kan jag säga... Aj aj. Nu gnäller jag säkert, men det gjorde faktiskt ont, fast det inte "ska göra" det.

Jag har en önskan om att jag ska bli bra behandlad på avdelningen, det har jag. Jag vet inte om jag orkar med att bli illa behandlad mer nu. Då bryter jag nog ihop...

Jag kan känna vibbarna redan nu! Kramar i massor på dej vännen!!!

 
Ingen bild

AnnaSI

27 december 2011 21:23

Styrkekramar hoppas allt gick väl tänker på dig .Hoppas du träffade bara bra vårdpersonal denna gång.

Anna

27 december 2011 21:27

Tack kära du.

 
Ingen bild

pianick

28 december 2011 15:56

H

 
Ingen bild

pianick

28 december 2011 15:57

Hoppas allt gått bra.Massa styrkekramar

 
Hockeysmurf | In da Internetsurf

Hockeysmurf | In da Internetsurf

30 december 2011 15:38

Uäsch! Det lät okul som tusan det där! Hoppas verkligen du får både bra bemötande (sjukvårdspersonal som beter sig som du beskrev ovan, ska f-n inte jobba med människor, de ska jobba i avloppstunnlar!) och bra besked!
Jag önskar så att du får hjälp och ordentliga svar! Må 2012 bringa dig idel hälsa, skratt, välmående och kärlek! Kram!

http://fibrotankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards