Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Mycket nu.

Av Anna - 22 december 2011 14:57

Ja, det är lite mycket nu faktiskt.

Läkarbesöken radar upp sej i januari. Det är väl bara för att jag är nyopererad och kommer ha svårt att ta mej dit... (Inget negativ då, nääää)

Vissa saker har det börjat röra på sej med, och jag har fått tid till dietist, handkirurg, röntgen, gastro, neurolog. Jag vet inte hur det ska gå till, hur jag ska orka, men det får gå helt enkelt. Det måste det. 


Åkte ju på bihåleinflammation igen och äter PC, igen. Det är inte ens två månader sedan sist. Nog märks det att jag är nedsatt i kroppen. 

Febern har åkt karusell i en och en halv vecka nu, huvudet känns som om det ska sprängas i bitar, det bubblar i bihålorna (=smärta)

Min knöl på bäckenkanten blir bara värre och värre. Den gör ont. På riktigt... Det strålar ner i benen, och vissa ställen känner jag inte alls. 

Vänster höft har nu också börjat göra riktigt ont. 

Min massös påpekade idag när jag kom dit att jag ligger helt snett från midjan och nedåt. Det har jag inte gjort förut. Jag är ju helt sned i bäckenet nu, så det är ju inte så konstigt att jag har ont på så många ställen. Snedbelastning och EDS är ingen bra kombination. 

Magen är illa fortfarande, och nu vaknar jag med ont i magen. Det har jag inte heller gjort förut.


Vart ska detta ta vägen egentligen? 

Knölen som jag tror beror på att bäckenet är snett, hur ska det gå tillbaka? För jag kan ju inte gå runt med det i all evighet...

Känslebortfallet och blåsproblemet, vad ska jag göra åt det? Jag får ju ingen hjälp? Eller, jo, neurologen ska ju göra ett försöka att hjälpa mej i februari. Tänk om det blir oåterkallerligt?

Kan inte låta bli att fundera över vad framtiden bär i ryggan. Var ska det sluta?


Hatar dessa gnällinlägg, men tyvärr så har jag inget roligare att berätta idag.


Nu ser jag fram emot julen, och gläds åt familj och vänner som finns här för mej. Jag får inte glömma det. Att det ALLTID finns något att glädjas åt!!!


Idag fick jag hjälp av min EDS sjuka vän att handla de sista klapparna, hon är guld värd.  


Ha en fin kväll nu, och ta hand om er.     

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

22 december 2011 18:48

Det är så jobbigt med alla sådana där läkarbesök, det tar så på krafterna, men jag hoppas att du får hjälp! Hoppas du har någon som kan följa med dig.

Usch för bihåleinflammation! Det var *peppar peppar* länge sedan jag hade, och det är jag tacksam över. Lillen hade ont i magen i natt och det går magsjuka runt om, även hos dagmamman så jag fasar rejält för detta till jul, har ju emofobi och får rejäl ångest och mår illa.

Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt!

Ta hand om dig vännen!
Kramis

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

25 december 2011 19:54

Usch ja, bihåleinflammation är något jag har alldeles för ofta. Smärtsamt och trist.

Jag hoppas verkligen du slipper magsjuka, det är det värsta jag vet!!!!

Du hjälper mej genom att bara finnas till, och kommentera och stötta. Kramar!!!!

 
Stina

Stina

23 december 2011 07:01

Man får gnälla när det är jobbigt som fan!!!

Stackare hoppas du får hjälp!

Ps. Svar på din kommentar hos mig. Nej jag har ingen diagnos på papper än men jag kan säga som så här, mina diagnoser som funnit på läkarintyg har varit många men man kan omöjligt ha alla dessa diagnoser.

Suspekt diskbråck
fibromyalgi
Akillestendinos
EDS misstankar
RA-misstankar
ÖVerrörlig
Massor med olika inflammationer i kroppen (kommer inte ihåg alla namn)
Misstänkt pelvospodylit
misstänk upphakning i käkleds disk
Lumbago
scolios


Sen är det mer som jag liksom inte orkar skriva

mm mm

Kram

http://mittlivimitten.blogspot.com

Anna

25 december 2011 19:52

Jösses, det var en hel del...
Tänk om du kunde få rätt diagnos istället?

Stor kram vännen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards