Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Det här med vikt.

Av Anna - 3 december 2011 11:30

När jag träffade den där EDS läkaren första gången (han som dumpat alla med EDS nu) så sa han åt mej att jag var tjock. 

Visst, jag vet sa jag, men det är inte så lätt att gå ner i vikt när man äter mediciner och kroppen inte fungerar som den ska och man inte kan röra på sej som förut. 

Asch, sa han, det är bara att äta mindre än man förbränner säger han då. 


Jo jo, det vet väl jag också, är inte helt korkad...

Har man fel på sköldkörteln och är obehandlad för detta kan man gå upp i vikt hur lite man än äter, det är ju i stort sett det enda. 


Men nu har jag inte fel på den, så ja, jag var tjock. 


Nu sedan magen började bråka för två månader sedan har jag gått från ett BMI på 28, till ett BMI på knappt 22. 18 kilo ner på två månader. 

Så visst, han har ju rätt, äter man mindre än man förbränner så går man ner i vikt, även om man inte kan röra på sej.




Nu har jag gått från fetto till normalviktig. Jag får väl glädjas åt det då, och fortsätta med bara dryck som jag gör. Gilla läget. 




Bara lite, lite trist att inte få äta något på julbordet i år. Inte för jag äter så mycket annars, men lite vill jag ju ha. Men det är inte värt det.


Så god jul då, kära sjukvård. 

 
 
Ingen bild

anna e

3 december 2011 14:06

Har ingen tröst, men åk till akuten varje dag, tills de tar dig på allvar! Jobbigt? JA!!! Men jag har lärt mig genom åren att göra mig så besvärlig att det inte annat än var "tvungna" ta emot mig!
Så "pallra" dig iväg, NU direkt!
Varma kramar <3

Anna

3 december 2011 17:52

Sist jag var där rusade jag ut i tårar. Så.
ALDRIG mer akuten!!
Ska till mag/tarm på onsdag, jag har en liten, liten förhoppning att få hjälp där.

Tack vännen!!!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

3 december 2011 19:30

Tycker det är fruktansvärt när man inte kan äta! Själv så kan jag ju det och gör det allt för mycket, de gamla ätstörningarna från tonåren har gett sig till känna när livet är tufft. Och även om sköldkörteln är behandlad så går jag upp i vikt :(

Hade dock en period då jag inte kunde äta, var dödligt sjuk i sköldkörtelproblem (det är en annan historia) och vägde 38 kg vilket till min längd ger ett bmi på 15...så jag hänger med lite hur det känns trots allt.

Hoppas verkligen du får hjälp på onsdag, så här ska du inte behöva ha det! Du får ju inte försvinna bort, för vem ska då sitta på min axel?? Tack fina!

Massa kramar!

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

3 december 2011 19:35

Ja, det är vansinnigt jobbigt att inte kunna äta, ska jag erkänna.
Fast sen är det ju bra att jag inte väger så mycket när jag ska sitta på din axel vettu. ;)

15 i BMI är skrämmande lite du, då är det bättre att vara lite överviktig tror jag. :)

Jag ska verkligen försöka få hjälp på onsdag, det ska jag, men jag har då inga förhoppningar på sjukvården längre... :/

Massa kramar tillbaka!!!!

 
carro

carro

3 december 2011 20:34

Jag säger som "My Zis" GÖR DEJ BESVÄRLIG , även om du vill gråta ,grina ,skrika ,hoppa skälla ,ja allt ,ÅK IN tills dom tar dej på allvar.
Nu har jag gått ner en tid & nu då jag rasade 3 kg,från i måndags kväll till i går kväll ,alltså på 4 dagar & idag 5:e dagen nästan 4 kg.då kallade dom in mej Blixans snabbt för prov tagning på Akuten ,återigen.
Okej ,dom har haft mej som patient i många år, tarmarna har bara legat i dvala sedan 2009 ,MEN ändå ,de som började ta tag i mej hade ingen aning om mej förutom EDS:en ,ryggen & benen ,så ÅK IN, var besvärlig ,uppenbarligen är något fel i magen ,eller tarmarna då du bara kan äta flytande , inte bra för medicinerna heller .
Stor hård ,mjuk varm kram från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

5 december 2011 20:01

Jag ORKAR inte!!! :(
Nu tar jag mag/tarm först. Får jag ingen hjälp där så lägger jag mej ner och dör tror jag...

Kramen!!!!

 
pianick

pianick

4 december 2011 00:25

Ne inte akuten fyfan :( ja står på 54,4 kilo,sparris :( Styrkekram till dig.Skikar allt på sms :)

http://pianick.bloggo.nu

Anna

5 december 2011 19:57

Du ser ju ut som en sparris du! ;)
Det är tufft.

Kram på dej ändå.

 
Malin

Malin

4 december 2011 11:11

Ja fy min vän....det har gått fort med din vikt. Ja med allt för den delen (du vet vad jag menar) det är bara att hålla tummarna för att de lyssnar på dig på onsdag nu och kan hjälpa dig på något sätt <3<3

http://malismastiff.bloggplatsen.se

Anna

5 december 2011 19:55

Jag hoppas också på hjälp på onsdag, men har inga förhoppningar.

Kram vännen, tack för att du finns.

 
Hockeysmurf

Hockeysmurf

4 december 2011 19:57

Förlåt att jag svär men alltså för helvete - byt läkare! Byt vårdcentral, ta dig till en privat läkare, gör vad som krävs för det där är fan inte normalt! Hur kan de neka dig vård??
Håller tummarna hårt för att du ska få ordentlig riktig hjälp!
Kraaaaaaaaaaaaam!

http://fibrotankar.wordpress.com

Anna

5 december 2011 19:54

Du FÅR bli förbannad, för det är jag också....
Men jag orkar inte mer. Jag gör verkligen inte det.
Tar en paus.. Går det? ;)

Stoooor kram!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards