Direktlänk till inlägg 3 december 2011

5 dagar kvar.

Av Anna - 3 december 2011 10:09

Japp, nu är det fem dagar kvar. 

Allt är ordnat för barn och hundar. Barnet får gå på dagis fulltid, det ordnade jag redan innan. Han har en specialplats eftersom jag är så sjuk, och jag får öka på tiden när det krävs, så maken lämnar och hämtar. Annars har ju jag Lillen hemma en stund på morgonen. Det vill jag inte vara utan, det är den bästa tiden på dagen, de där timmarna på morgonen framför Bollibompa,  bara gosa i soffan. 



Hundarna har jag fixat hundvakt åt, de ska till deras favvohundvakt! Lektanten nummer ett.   De älskar att vara hos henne och hennes familj, barnen älskar dom och de älskar barnen. 

Maken i huset tycker att det är helt ok att G sitter 10 cm från hans stol när han äter och stirrar på honom. "Han kollar bara så att jag äter ordentligt" som han uttryckte det...   Vad skulle man göra utan vänner?   


Fredagen tar min älskade M. Hon ställer upp och åker hit och är en stund och släpper ut dom så de får kissa. Hon är ju också sjuk, men ställer ändå upp och åker hit och gör det. Älskade vän!!!!    


Sedan har jag fixat för hundarna på måndag och tisdag också, lektanten igen.   Hoppas du vet att du är guld värd!!! 

Jag har familj och vänner bakom mej, det kommer man långt med!!!

Denna blogg är min ventil i min sjukdom, väljer man att läsa den och stör sig på att jag skriver om hur jag mår, så kan man hålla sin åsikter för sej själv. Tack.


Kram nu alla vänner.   

 
 
anna e

anna e

3 december 2011 15:10

Min goa namne... du har ju verkligen inte bara ett problem med kroppen just nu. Önskar jag kunde avlasta dig lite...
Har gjort 22 op på 12 år!!! Har hänt 2 ggr att de "glömt" bort min överrörlighet när de vänt och flyttat på mig. En gång for nacken och en gång bäckenet... Men annars har jag inga problem varken med sövning eller efteråt. Är vaken i princip direkt. Få gånger jag vaknat först inne på uppvaken utan ofta redan när de ska flytta över mig och jag kunnat vara med och "kontrollera" kroppen.
Har gjort det du nu ska göra; den "bästa" op jag gjort! Åh så skönt att ha "ett problem mindre"... inga komplikationer heller...
4 år sedan nu i jan!
Jag vet du kommer klara det. Se bara till att du ligger bra med kuddar och sådan innan de söver dig, just för ryggen så den har ett bra stöd! Ska tänka på dig! kramis <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

3 december 2011 17:51

Ja huga, du har då varit med om mycket du!

 
Ingen bild

Famse

3 december 2011 19:12

Snälla hör av dig när man kan få hälsa på dig på sjukhuset..jag gör det gärna, saknar dig jättejättemycket!! <3

Anna

3 december 2011 19:31

Åh vill du det??? :)
Härligt det skulle jag uppskatta jättemycket!!! Det kan bli vansinnigt långtråkigt där...

Jag hör av mej när jag är vaken och pratbar. ;)

Stor kram vännen!!!!

 
Anna

Anna

3 december 2011 19:39

Anna, mitt svar till dej kom visst bara med till hälften ser jag nu...
Jag skulle säga att jag har varit med om att få ryggen och bäcken knäckta ur led under sövning två ggr också, båda var när jag sövdes för tandgrejor. De lyssnade inte alls.
Det ska bli underbart skönt att få den här operationen gjord, helt underbart, jag har väntat!
Jag vet att det kommer vara jobbigt innan det läker och slutar göra ont, men det är det värt. Jag har problem att operera mej i magen, aj aj.

Tack för stödet vännen. Hoppas nu ditt batteriproblem inte blir värre, och att det håller länge än!

Kramar!!!!

http://levamededs.bloggplatsen.se

 
carro

carro

3 december 2011 20:57

Be dom att du får ligga på sidan med en kudde under huvve tills du somnat,så har dom börjat göra på mej sedan 2008, funkar bra mycke bättre på grund av ryggen =)
Och du ,det här med att hälsa på vänner, vet vad du menar ,många gånger vågar rent inte folk komma förbi heller.
Vet inte varför, en kompis sa till mej :
-"Jag är inte rädd för sjukhus miljön ,men jag ser att du försöker vara gladare & piggare & det gör mej skit rädd, för då vet jag att du är dålig "
Och ja,kanske ngt liknande för dina vänner ??
vet inte, men sak vet jag ,att bodde vi närmare varandra så hade jag susat in me min el rulle swiiiiisch & hälsat på dej me en stor kram =)
Sedan jag fått en del "nya vänner" eller som vi också säger "Eds systrar" så har jag varje gång fått besök, det är som att de människorna som vet vad det handlar om ,inte är lika rädda.
Lika mina kompisar med Crohns eller andra sjukdomar ,de kommer alltid & hälsar på.
OCh nya grannarna ,dom jobbar inom vården & är för goa.
Så att byta ut några vänner ibland är bara sunt kan jag tro & de vänner man alltid haft ja de få stackarna kommer ju ändå =)
Och jag håller med dej, har någon något att GNÄLLA ÖVER ,så sluta för fan att läsa andras bloggar !!!
Stora kramen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

5 december 2011 20:00

Jag kan ju inte ligga på sidan, då poppar mina höfter..
Men om jag ser till att ligga exakt när jag sövs så borde det går bra tycker jag.

Du är en klippa vännen, tack för ett mysigt, men för kort skypesamtal.

 
pianick

pianick

4 december 2011 00:28

Sora styrke kramar,kommer gå bra.

http://pianick.bloggo.nu

Anna

5 december 2011 19:56

Tack vännen, det hoppas jag. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards