Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Det finns en gräns...

Av Anna - 8 oktober 2011 20:37

Ja det gör det..

Det finns en gräns för det mesta för mej. Jag är en sån där känslomänniska som inte visar mina känslor utåt. Men jag känner mycket. 

När någon slår ner på mej som mamma, då kan jag bli riktigt förbannad. Och ledsen. Någon sa att jag är en lat och dålig mamma idag. På Facebook. Ibland är den där jäkla FB inte så trevlig.... Aja, det är som det är, de får tycka vad de vill, de är väl perfekta själva antar jag.   


Jag sitter här ensam, och tycker lite, lite synd om mej just nu. Jag är ju ensam hela dagarna i veckorna, inget konstigt med det.

Men att vara helt ensam på, helgen, det är något helt annat det.  


Sen fick jag ont efter min härliga promenad i skogen idag. Jo det visste jag redan innan att jag skulle få, men ändå.... En smula irrriterande.  


Gnäll gnäll, jag vet!   

Ändå är jag nöjd med livet. Faktiskt. Carpe diem. 

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

8 oktober 2011 21:41

Men lägg av! Har någon skrivit det på FB? Och på vad grundar de det då? Blir så arg över sådant, visst kan VI känna oss så, men ingen ska komma och säga att vi ÄR det, för kämpar på mer än de flesta!

Du är en bra mamma, kom ihåg det!!

Förstå det där med att vara ensam på helgen, det är något som jag avskyr, det kryper i mig de gånger som det har blivit så. Veckor, ok men jobbigt, men helger, nä då vill man ha familjen nära tycker jag i alla fall :)

Gillar dina bilder! Själv har jag inte varit nere vid min å på länge nu.

Ta hand om dig vännen!
Stor kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

9 oktober 2011 16:36

Åh jag gillar din å! Det är så vackert där. :)

Och de här som skrev detta på FB vet inget om mej, så jag tar det med en nypa salt, även om det sved....

Ta hand om dej du också, stor kram!!!

 
Hockeysmurf

Hockeysmurf

8 oktober 2011 23:01

Mäh! Så säger man väl inte?!
Mys med de fyrbenta (för de hoppas jag du har hemma) och så håller jag tummarna för att du får en riktigt skön fortsättning på helgen! Kram!

http://fibrotankar.wordpress.com

Anna

9 oktober 2011 16:34

Jodå, de där fyrbenta har räddat helgen, som tur är! :)

Kramar!!!

 
Malin

Malin

9 oktober 2011 08:05

nä fy vem sa det? är du vän med denne på FB så bort bort bort för då känner den inte dig! Du skulle göra allt för din familj! Ofrivilligt lat vill väl ingen vara? usch så otrevligt sagt....skaka av dig....det stämmer INTE!

http://malismastiff.bloggplatsen.se

Anna

9 oktober 2011 16:34

Nej, jag vet, och de vet ju inget om mej egentligen, men det svider ändå att höra sånt....

 
Ingen bild

Famse

9 oktober 2011 10:43

Hahahahah ursäkta men det var det roligaste skämtet jag hört på länge..du lat o dålig mamma...personen måste ju skojjat?!!

Anna

9 oktober 2011 16:33

Närå, det var på fullt allvar, men personerna i fråga vet faktiskt ingenting om mej som mamma, så egentligen skulle jag inte ta åt mej.....

 
Ingen bild

pianick

10 oktober 2011 20:51

Kom i håg du är en.Toppen mamma kram

Anna

10 oktober 2011 22:30

Tack, ibland behöver man påminnas lite, när man får skit....
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards