Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

*harkel*

Av Anna - 28 oktober 2011 13:46

Alltså, jag ska inte göra för mycket i normala fall. Som det är nu borde jag nog inte göra något alls. 

Men ibland bara måste jag! Det är så mycket här hemma som har blivit eftersatt, och resten av familjen har haft fullt upp. Jag känner mej totalt "obehövd", och det gillar inte jag...


Så nu har jag klippt klorna på två av hundarna. De är gudagott snälla att göra det på, som tur är, annars skulle det aldrig gå.. Den tredje klarar jag inte själv,, och hör och häpna, det är den lille jag inte klarar av!  Den som väger tre kilo, knappt.... Han är som en ål och jag kan inte hålla honom, han hatar nämligen att klippa klorna...   Han får vänta till husse kommer hem.   


Sen tog jag en maskin tvätt, nu är det lite vikning kvar. 

Tog lite på golven också. Tackar en högre makt för att jag har städgjejor jag kan använda, trots mina handikapp! Jag dammsuger inte, använder torrmopp. Ergonomiskt som funkar skapligt för mej. Ibland. 


Men det lilla tog musten ur mej! För bara ett halvår sen skulle jag klarat det här utan jätteproblem. Visst fick jag ont, men inte på det här sättet.

Det skrämmer mej hur fort det har gått till att bli så här himla dålig..Hur ska det se ut  om ett halvår? Vintern står och knackar också, en härlig årstid, men attan så jobbigt det bli för kroppen...


Nej, jag måste försöka att inte glömma de små glädjeämnena jag trots allt har varje dag. Livet är gott, trots allt.   Det är det här med att ha ont dygnet runt som gör mej en smula trött. Bara. 


Nu lite soffvila innan jag kör igång igen.


Hoppas ni får en härlig helg! 

 
 
pianick

pianick

28 oktober 2011 15:01

Lika är,helt däckad sjuk en :( Ha en bra helg mega kram.

http://pianick.bloggo.nu

Anna

28 oktober 2011 22:50

Nääää, fortfarande? Fanken vad tråkigt...

Krya på dej och ta hand om dej nu i helgen.

Kramar!!!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

28 oktober 2011 16:41

Mmm, det är hemskt att man inte orkar något längre. Jag ser också hur snabbt det går, även om jag inte är på samma nivå som dig, men jag tycker just att det här med orken, att man inte orkar något längre sådant som man orkade för ett halvår sedan eller så, att det har gått förlorat. Man blir less. Men man vill ju så mycket, man vill känna sig behövd så man kämpar ju på så gott det går.

Aja...kloklippning slipper jag i alla fall, vår katt är ju en inne/ute katt så han klarar av sådant själv, och behöver ju lite klor när han ska jaga....se där en fördel med katt ;)

Ha en fin fredag vännen!
Kramis

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

28 oktober 2011 22:51

Usch ja, visst är det otäckt när det bara går fortare och fortare... :/

Alltså, jag har faktiskt katt också, två stycken faktiskt, men de är utekatter och sköter sej själva. (Ja, du förstår va?)

Hoppas du får en fin helg kära vän.

Kramar!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards