Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Tisdag, nej, måndag...

Av Anna - 24 oktober 2011 23:01

Ha ha som vanligt är jag dagvill som få!   Blir lite "skämmigt" emellanåt, för det är oftast ganska bra att veta vilken dag det är.....


Idag har jag iallafall varit på "träning" i varmvattenbassäng. 35 grader varmt, några grader för kallt för min del, men ganska skönt ändå.

Som tur är så kom jag med på en tid där man får göra vad man vill i bassängen. Så jag gjorde, eh, typ inget alls. Jo några övningar, väldigt lätta, rörde mej lite i vattnet. Det räckte för att jag skulle få ont som f*n.... Jag gjorde ju inte någonting ju!!! Jösses...


Men sen följde jag med min älskade vän till en kompis till mej. Umgås över en hund, så att säga.   Ja, alltså, min vän ska få hjälp av min kompis, som är hundinstruktör.  

Jag har ju tre hundar själv, och har det som ett mycket stort intresse. Tyvärr har min sjukdom tagit ifrån mej mycket av det intresset (precis som alla andra av mina intressen), så det är otroligt givande att kunna följa med och hjälpa till med den kunskap jag trots allt har.   Själavård, för min själ alltså. 


   


Så här ser min ryggortos ut, som jag fick i fredags. Väldigt skön, ger otroligt mycket stöd, och är faktiskt ganska diskret, eftersom jag nästan alltid klär mej i svart.

Ber om ursäkt för fettobilderna, det putar visst överallt ser jag  , men nu får ni se den när den sitter på iallafall. Jag har även en som är lägre, den är också skön, även om den här stöder hela ryggen och bäckenet mera, precis vad jag behöver just nu.


Har lite svårt att sitta vid datorn nu tyvärr, så jag surfar mest på mobilen, och då bloggar jag inte, för det blir för pluttrigt. Ja, det ordet fiinns inte heller i ordlistan, men ni förstår vad jag menar va?  


Nu får ni ha en fin kväll och en god natts sömn.    

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

24 oktober 2011 23:45

Precis en sådan korsett som jag har också :) Den är bra men omöjlig att sitta i pga skenorna. Den sköterskan som jag provade ut den hos sydde dock om den så banden är delade och jag kan har det nedersta över höfterna och den översta lite högre upp och det tycker jag är bra.

Vattengympa ja....skönt men ack vad tröttsamt. Har sovit hela kvällen, vaknade precis, får väl se om man kan sova något i natt nu då.

Ta hand om dig gumman!
Kramis

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

25 oktober 2011 22:09

Ah, häftigt!
Jag tycker den sitter skapligt som den är, men jag är så glad över att ha en över huvud taget. ;)

Gympa i all form är jobbig. Fast skön. Fast jobbig...
Hoppas du får sova gott inatt vännen.!

 
Ingen bild

henny

25 oktober 2011 09:47

den ryggkorsetten är väldigt lik den jag har på prov just nu, skilnaden äratt jag halar upp den under pattarna, eftersom jag har problem rätt högt upp (igenteligen är den för kort), just nu har iofsej bäckenet rasat så kanske jag skulle testa ha den lägre.
du har absolut inget fett som väller över, detär en skinnkant:)Jag som har en 25kgs övervikt (och nej jag överdriver inte) får lite tungt att ha korsetten, dels pressas fettet innåtså man knappt kan andas och så väller det över både över och under...inte så fräscht...vilket också bidrartilla tt jag sällan använder texmin SI-bälten:(
Hoppas korsetten skulle ge dej mera rörlighet och ork och framförallt lindring i värken!
Men hitintills har jag aldrig fått ut det aav en ortros:p

Anna

25 oktober 2011 22:07

Men kära nån... Att du inte får ut den?
Håller med om att fettet måste ha någonstans att ta vägen... ;)
Den gör att jag kan gå en liten, liten sväng, helt underbart!!!
Det gör ju också att jag känner mej lite säkrare, jag är rädd för att trampa snett och bli förlamad, som jag faktiskt har risk för...

Hoppas du får en snart, den är skön!!!

Stor kram!!!

 
Maddo

Maddo

25 oktober 2011 10:51

Men ta hand om dig själv kvinna! <3

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

25 oktober 2011 22:05

Försöker ju, men blir ju bara motarbetad... Jäkla läkare som bara gör det svårt för en...

Kram på dej vännen!!!

 
Hockeysmurf

Hockeysmurf

25 oktober 2011 21:19

Åh! Den såg jättebra ut ju! Jag måste fasen få tummen ur och ta kontakt med en arbetsterapeut (för jag antar att det är från de man får såna där braiga saker?)
Fast du kan inte ha den under jeansen va? Jag skulle behöva en typ sån fast under jeansen liksom. Jag vet, jag är sjukt fåfäng haha!
Men hörrö... "fettobilder"? Du får nog gå till optikern nästa gång, för nåt fetto, det är du inte!
Kraaaam!

http://fibrotankar.wordpress.com

Anna

25 oktober 2011 22:04

Den här får man från sjukgymnast, här iaf.
Du kan ha den under byxor och tröja, det är bara det att jag är så känslig i huden och får blåmärken om jag har det. :/

Fetto, jo.... ;)

Kram på dej kvinna!!!! :)

 
Ulrika

Ulrika

26 oktober 2011 00:59

Men hallå! Hur mycket hade du gått ner sa du? Du är ju inte mullig någonstans!

Har en exakt likadan korsett, med svankplatta, antar jag att du med har? Den är jätteskön och man får getingmidja ;)

Pluttrigt finns i min ordlista, på västgötska då förstås :)

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

26 oktober 2011 15:35

Hmm, 10 kilo senaste månaden... Finns ju mer att ta av, så det är väl typ, positivt... ;)

Den är jätteskön!!! :)

Pluttrigt ja, nä, det blev fortfarande rött streck under ordet. :-D

Kram!!!

 
Ulrika

Ulrika

27 oktober 2011 00:21

Tycker du ser ut som en riktig pingla men kanske bra om du stannar där nu och inte rasar mer. Jag har inte riktigt lyckats få stopp på mitt. Var nere och studsade på 54 nyligen och hamnar jag under 52 får de nog sätta mig på grädd-dropp för jag trivs med lite hull, det är jag. Inte pinnsmal.

Njut av korsetten och att det snart kommer att bli bättre nu när de kommit på att allt kommer från underlivet ursprungligen men man botar inte alla åkommor där. Knäppgökar!

Ta hand om dig och tack för att du förstår hur jag har det med mina sketna handleder. Hoppas allt blir bra med din sista också, mirakelbra! <3

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

27 oktober 2011 10:24

Ja du, det där med vikten...

Men du har nog missuppfattat, det kommer ju inte från underlivet alls, det är bara det att jag har symtom där... Det är ju ryggen som är problemet. :(


Jag kan bara ge dej stöd om dina handleder, jag har ju gjort en del, men jag hoppas du slipper alla operationer jag har gjort vännen.

Kram!!!

 
pianick

pianick

29 oktober 2011 17:39

Du är inte tjock.Bra den där.Kram

http://pianick.bloggo.nu

Anna

30 oktober 2011 22:56

Hm, det beror ju på vem man jämför med, brukar jag säga. ;)
Ja, den är jättebra, och ganska skönt faktiskt. :)

Kram!!!

 
Stina

Stina

30 oktober 2011 11:01

En sån har jag haft fast mycket mer omodern för typ 21 år sen ;-) din var ju snygg även om det aldrig är roligt att behöva en sån. Btw: Snygg kropp du verkar ha! Kram

http://www.stinamittilivet.wordpress.com

Anna

30 oktober 2011 22:54

Eh, snygg kropp? Yea, sure... ;)

Ja den är skön, fast ändå inte, om du förstår? ;) Men den behövs just nu, aj aj i ryggen kan man säga...

Kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards