Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Uppdatering om magen och kosten.

Av Anna - 25 januari 2012 22:51

Jag äter väldigt strikt helt mjölk fritt och glutenfritt. Inte en gnutta. 

Och det funkar! Eller, jo, jag har inte lika ont i magen längre, även om jag går ner i vikt. 

Jag tror att operationen 28 december gjorde att hela systemet sa ifrån. Det var redan i olag, och sen när tarmarna stördes av operationen och var "ur spel" i flera dagar, så tog dom semester tror jag.


Det är nog därför jag fortfarande går ner i vikt. Mitt BMI börjar bli i lägsta laget nu. Jag får inte i mej tillräckligt med kalorier per dag, så enkelt är det. 400-600 om dagen är för lite. Bra dagar kan jag komma upp till 900, men de dagarna kommer sällan.

Jag hoppas det vänder snart. Gastron imorgon kanske ger något svar, men det tror jag inte. Jag tror det är en överkänslighet mot födoämnen, som gör att tarmen är i olag.

En massa läkemedel på det. Det vore ju konstigt om inte tarmen sa ifrån.


Såret är nu en månad gammalt, och det såsar och luktar illa fortfarande. Det är två ställen som krånglar. Jag har aldrig tolererat främmande saker i min kropp, och jag tror (ja, tror igen) att det är de inre stygnen som kroppen inte kan ta hand om. Så det ordnar sej nog det också. Till slut.


Japp, när jag orkar ska jag rekommendera lite god mat man kan äta när man måste äta gluten och mjölkfritt, för det finns mycket gott. (Fast jag äter för lite)


Ha det gott! 

 
 
Trasdockan

Trasdockan

26 januari 2012 11:03

Fin blogg du har! Har länkat till den från EDS-forumet. Vi håller på och sammanställer en lång lista med alla EDS-bloggar där. Du är jättevälkommen att göra oss sällskap på forumet om du vill!

EDS-forumet: http://eds.egetforum.se/

http://eds.egetforum.se

Anna

26 januari 2012 23:41

Ja just det! Jag har varit där och tittat lite ibland, ska absolut kolla igen. :)
Tack för att du länkade, kan jag hjälpa någon med något, så blir jag glad. :)

 
Ingen bild

henny

26 januari 2012 15:03

det låter onekligen lite väl lite födointag...följer dieteisten uppp dej?Hoppas det iaf! Om inte gastron ger någon ledtråd så oppas jag de går vidare!!
kanske du skulle mejla tillBritta Berglund som forskat om EDS magar!
Såg du hennes föreläsning från Sundsvall? Annars får du komma till Åland 17.3 för då kommer hon hit:)
Hoppas allt gått bra idag!
Kram

Anna

26 januari 2012 23:40

Jo, alldeles för lite, även om jag inte kan röra på mej....
Dietisten har jag träffat en gång, sen har jag inte hört ett ljud.. Ska försöka orka ringa så jag får bättre smak på näringsdryckerna. Så jag får i mej skiten....

Ja just det! Hon ja! Jo, jag såg hela föresläsningen, hon verkar riktigt duktig. :)
Ska kanske maila henne. Undrar var man får tag på hennes adress...

Kram på dej!!!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

26 januari 2012 17:44

Hur har det gått för dig idag? Jag hoppas av hela mitt hjärta att de hittar vad som är fel, du kan ju inte bara tyna bort!

Ja när du orkar så berätta gärna mer om vad du äter, det är jag väldigt nyfiken på.

Härligt att du kom ut en sväng häromdagen, även om det tog tid och även om du fick ont. Själen måste ju får lite gott den också ibland.

Tänkt på dig i dag och hoppas som sagt att det har gått bra!

Kramar om!

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

26 januari 2012 23:38

Jo, ingreppet gick bra, jag sov gott och minns inte ett dugg, precis som det ska vara! ;)

Ja jag ska skriva lite mer om vad jag hittar på för goda rätter,jag är ganska bra på det faktiskt. Nu gillar jag vitlök, väldigt mycket, så jag har det i nästan alla kött och fisk rätter, men det behöver man ju inte ha om man inte vill :)

Ja det var underbart att komma ut lite, även om det blir surt efter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards