Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Anna - 24 januari 2012 00:13

Ja ibland blir jag förvånad själv över hu många nya fenomen som kroppen kan bjuda på. På så kort tid. 


Jag fick ju mer problem med ryggen förra året (har haft problem med ryggen i många år), röntgen visar kotförskjutningar i hela ländryggen, varav en buktar bakåt. Buktande diskar i hela ryggen och så. Jag har ju problem med känselbortfall och lite blåsproblem, svag i höger ben.

Nu har höger ben börjat bli totalt lealöst när jag suttit för länge, särskilt i bilen. Jag får lyfta det för hand liksom. Vansinnigt frustrerande. 

Men samtidigt fascinerande, hur kroppen kan göra så? Rasa, del efter del, eller vad man ska kalla det för.


Sen häromdagen har jag också fått jätteont i käken. Har aldrig haft det förut, sitter på höger sida och började i örat(eh?). När det gör riktigt ont kan jag inte bita ihop, för underkäken sitter för långt fram. Hur i hela friden kan det gå till? Och varför är det alltid bättre på morgonen, och riktigt illa på kvällen? 

Jo jag har Googlat, men det resultatet vill jag inte ens fundera över. 


Tja den här kroppen alltså, fascinerande.   

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards