Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Anna - 27 januari 2012 18:57

Den är lite bättre ikväll, det var nog bara gasen de pumpade in som gjode magen totalt fel igår. De pumpar ju in gas för att se bättre, och allt kommer inte ut, då går den ner i tarmarna istället.

Jag är superkänslig för det, så det är nog bara det. 

Jag rapade ju gas hela kvällen igår, inte gott kan jag tala om!  


Av Anna - 27 januari 2012 16:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 27 januari 2012 00:57

Nej, magen vill inte ge sej. Blir nog en kul natt detta.  


Läste på nätet idag om hon som dog av sviterna i endometrios.  Artikeln kan ni läsa här

Hur det kan gå till så i dagens Sverige, det kan jag inte förstå!!! Att en så ung människa ska behöva dö i något som kunde ha åtgärdats för länge sedan... Inte klokt...

Endometrios är ju vanligt bland oss med EDS också, det ger en ju en liten tankeställare. Särskilt när magen bara krånglar och krånglar. Det blir lätt lite katastroftänk från mitt håll då. 


Nu är det en EDS syster som sitter i samma sits som kvinnan i artikeln, men hon har en annan, EDS relaterad åkomma. 

Läkarna vägrar nu att ta hand om henne. De vägrar utreda hur det kommer sej att hon är så dålig, hon är för komplicerad, hon är för svår. Hon blir bara sämre och sämre, är kraftigt underviktig, får inte i sej näring, hon har andra problem som gör att hennes nuvarnde problem blir riktigt farliga!

Men nej då, hon får ingen hjälp, och läkemedlen hon så väl behöver för att överhuvudtaget få i sej lite näring, och ibland överhuvudtaget svälja sin saliv, är hon nu nekad. 


Hur i hela friden kan det få gå till så här? 

Det här är ju en risk för hennes liv!!! 

Varför kan inte läkarkåren vända sej till andra som har mer kunskap när de går bet med en patient? Utomlands till och med?


Hur ska detta sluta? Blir riktigt arg nu....

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards