Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Trött.

Av Anna - 18 januari 2012 17:52

Jag orkar inte facebooka, jag orkar inte sova, jag orkar inte vara vaken, jag orkar inte någonting. 

Resan till sjukhuset i måndags tog knäcken på mej helt. Sjukresor från mej är hemska!!! Tar historien en annan gång, orkar inte nu.


Skenan jag har är precis så jobbig som jag trodde det skulle bli. Och den låser inte bara vridrörelsen, utan hela underarmen. Det går inte göra en skena som bara låser vridrörelsen. 

Så nu såg jag plötsligt framtiden. Hur den kommer bli. 

Mindre smärta, men jösses vad jag blev låst....


Tar det kort nu, för jag har ont. Nästan överallt.


Dieten går bra. Eller, tja, på sätt och vis.

Magen mår faktiskt lite bättre av att vara utan gluten och mjölk, men jag har fortfarande svårt att få i mej tillräckligt med näring. Jag mår illa efter måltid, men inte ont. (Så mycket)

Men jag vill nog rekommendera glutenfritt för er med EDS, om ni har problem med er IBS, för det hjälper!!

Nu ska jag bara försöka få mej lite mera näring, så kanske jag blir lite piggare. Allt hänger ju faktiskt ihop. 


Ryggen är värre än någonsin. Ju mindre jag väger desto sämre blir den... Konstigt...

Orkar inte mera nu.


Väntar på nästa sövning som är på torsdag nästa vecka. Det duggar tätt nu....


Jag ska försöka orka skriva varje dag nu, och jag vill ge mina läsare en stor KRAM för att ni orkar med mej.   

 
 
Ingen bild

henny

18 januari 2012 19:26

Men kära du!!!Blir så ledsen att du mår så dåligt och får kämpa heeeela tiden:(
Låter jobbigt med magen och att inte få tillräcklig näring gör ju att allt, precis allt förvärras.
Hur ska vi göra för att du skakomma ur detta med huvudet högst!?
Skenan du beskrev låter ju inte direkt upplyftande, men om det tar bort mycket av smärtan kanske det ändå är värt det, jag hoppas det!
Mitt minne är ju som det är...vad skulle du sövas för denna gång? Hoppas att det ingreppet går bra och ger dej lite gnista att orkafortsätta kämpa! Hursom anna, du är en fighter och skriv av dej här så vi får följa dej och komma med pepp!!Kramar, styrka och kärlek! saknar dej på fb!

Anna

18 januari 2012 23:08

Åh vännen, dina ord värmer.

 
Anna

Anna

18 januari 2012 23:27

Hm, hela mitt svar kom visst inte med....
Jag ska göra gastroskopi under narkos, så det är ju bara en liten skitgrej egentligen, men ändå en sövning. Inget att gnälla över och inget att bry sej om.

Ah, du är så gullig som saknar mej på FB. Jag har inte orkat vara där. Har kollat ibland på mobilen lite, men ingen har ju direkt saknat mej. ;)
Gnäll igen, jag vet ju att en del, däribland du, saknar mej kanske, men jag känner att jag inte ger något alls på forum och så.
Det vore såå skönt om jag kunde stötta och hjälpa, men det gör jag ju inte. Ingen ide att skriva alls då känner jag.
Blev lite deppig över det här med handleden. Man fattar inte hur mycket man behöver händerna förrän man inte kan använda dom ordentligt liksom....
Stor, stor bamsekram min vän!!!! <3

http://levamededs.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards