Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Hej alla!

Av Anna - 8 januari 2012 23:50

Jag funderar ju ofta över den här bloggen och dess framtid. 

Jag har svårt att förstå att någon är intresserad av mitt liv, så enkelt är det.  


Men sen ser jag att jag har någon eller några träffar från Google, där folk söker på EDS och olika åkommor i anslutning till den.

Då är det värt det, på något sätt. Kan jag hjälpa någon att få lite information om denna underdiagnosticerade sjukdom, så är det värt det.  


Hur mår jag nu då?

Det ämnet är lite känsligt. Jag mår inte bra alls.

Den nya dieten är jag tvungen att vänta med helt och hållet till imorgon. Jag har inte fuskat, men för att få i mej något alls har jag druckit näringsdryckerna från Herbalife, (med sojamjölk iofs) som innehåller både lite mjölk och lite gluten.

Men imorgon så startar jag!


Magen, ja "den andra" då, den som är opererad är inte bra alls. Det gör fortfarande vansinnigt ont. Fattar verkligen inte...

Och såret glipar. Jag menar glipar. Och ur det hålet kommer det lite var. Äckligt, men inget farligt än, eftersom jag inte har feber. Men ärret kommer som sagt inte bli vackert.  

Fast det bryr jag mej faktiskt inte om ett dugg. Jag har opererat mej så många gånger och har så många fula ärr, så jag ser dem som en del av mej. Det är jag liksom.


Om ni läsare vill så kan jag försöka skriva om hur dieten går och hur jag mår sedan. Jag har hört från många med EDS att sådan här kost är bra. Ja, inte den att jag nästan bara klarar flytande, utan den som är gluten och mjölkfri.


Jag hoppas att jag snart är så pass bra i magen att jag kan äta "vanlig" mat, fast gluten och mjölkfri. Inte bara näringsdrycker.

Är det intressant att läsa om?


Nu blir det att surfa lite. Har sällan datorn på nu för tiden. Har för ont i nacke, rygg, handleder och armbågar/axlar.

Ska försöka få iväg både ansökan om handikappsersättning och ansäkningar till fonder snarast. Men snarast för mej kan bli långt fram.   EDS hjärna...


Ha en fin måndag, när den kommer. Tag vara på er och varandra.  


 
 
Ulrika

Ulrika

9 januari 2012 01:20

Precis därför man bloggar för rätt som det är kommer det in någon som har glädje av vad man skriver. Sen får man ju gnälla också och det behövs allt.

<3

http://intebarasjuk.wordpress.com

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

9 januari 2012 09:34

Jag funderar också på att lägga ner min blogg allt som oftast, besökarna minskar, men det kan väl kanske vara för att jag inte enbart skriver om EDS utan kanske mest om andra saker. Jag har fått så svårt att skriva om min sjukdom det senaste. Känner mig som en bov som gnäller. Förresten så var min senaste sökning på google "hemsk tomte" hahaha.

Jag vill gärna fortsätta läsa din blogg! Och jag vill gärna veta hur det kommer att gå med din diet. Ibland funderar jag också på om gluten vore bra att plocka bort, men samtidigt så fixar jag ju inte mjölk...så berätta, snälla!

Ta hand om dig vännen.
Kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

 
Maddo

Maddo

9 januari 2012 11:20

Jag vill läsa om allt du orkar skriva om. Sluta tro att du inte är värd något kvinna! Du har en man som älskar dig så högt att han finns kvar vid din sida och tre småttingar, eller...små och små.. ;) Som även de stöttar dig och ger dig vad du behöver i livet. Plus tre hundar som älskar dig - HÖGT! Du är deras ledare och utan dig är de osäkra. Du är deras trygghet och viktiga punkt i livet. Nu skäller jag på dig, men du hade gjort samma sak om det var jag som sa eller skrev såhär om mig själv! Bloggen är din ventilationsplats och hit kommer folk BLAND ANNAT för att få veta hur det är att leva med EDS (inte så jävla kul och underbart alls dvs.) men främst för att läsa om DIG.

Många kramar från stora staden.

http://magdoo.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

18 januari 2012 07:02

Hej! Jag har nyligen fått min diagnos och har stor hjälp och trygghet i att läsa din blogg. Är väldigt intresserad av att följa din kostplan. Så orkar du fortsätta skriva ska du veta att vi läser även om jag själv inte är så duktig på att kommentera. Kram o tack för att du skriver

Anna

18 januari 2012 17:47

Åh, tack!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards