Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Sömn

Av Anna - 26 november 2011 10:11

Sömn ja. Det är ett känsligt kapitel för mej, och jag vet att de flesta av mina EDS systrar har det likadant. Brist av den varan gör en nästan galen. 

Sedan vi köpte nya sängen, elevationssäng, så har jag sovt bättre än jag gjort på flera år! Men. Alltid ett men...

Den där knölen jag har är i VÄGEN!!!! Blir tokig! Hittar inget bra sätt att ligga på där jaginte känner den hela tiden, och den gör ont, riktigt ont kan jag tala om. 

Och jag kan inte ligga på sidan, det har jag inte kunnat på flera år. Mina höfter subluxerar då. 

Jag hoppas och önskar att jag snart får hjälp med detta, det här går inte så länge till. Sen undrar jag lite hur nyttigt det är att ha en kota som inte är där den ska. Som hela tiden är inflammerad. Vad händer med ligament och senor?

Ja det var bara en tanke så här på lördagmorgonen.  


Idag är det flytt som gäller. Barnen ska flytta runt i huset, så de får varsina rum. Den lille ska få eget rum, dotterns gamla och hon ska flytta upp till det som nu är datarum.

Rörigt, och jag kan inte hjälpa till, men det kommer bli bra i slutänden som tur är!   


Ryggen är riktigt plågsam idag, det blir lite värre för varje dag som går. För att då gnälla en smula.


Ha en fin dag.


Kram.     

 
 
Malin

Malin

27 november 2011 01:42

<3 blåser på det onda <3 Hoppas du får röntgen snart nu bara!!! Gick flytten bra? Önskar jag kunde hjälpt till men jag var ju inte hemma.....fast om jag fick ångra dagen så skulle jag hellre spenderat den med dig....Kramar i massor!!!

http://malismastiff.bloggplatsen.se

Anna

27 november 2011 22:17

Tack vännen! Det behövs...
Jo då, flytten går framåt, men det känns lite korkat att börja med det samma helg som adventssakerna ska upp...
Sen har jag ju tagit det jättelungt. Typ...

Jag förstår att du hellre varit här än där du var.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards