Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Minst sagt yrslig.

Av Anna - 25 november 2011 17:25

Ja, det är jag. Totalt yr i bollen.

Nu kan jag nog inte göra mer nytta i livet känns det som. 

Jag gör som björnarna, går i ide. Men det tror jag att jag har sagt här förut. Fast jag minns inte. 

Minnet är inte var det varit. 


Ha en fin adventshelg. Själv ska jag sitta i soffan och titta på när det pyntas, för första gången i mitt liv. Kul.

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

25 november 2011 19:36

Yrsel ja....det är verkligen ett av mina symtom som du vet, så jag förstår precis hur du känner dig i det. När hela rummet snurrar så man inte kan röra sig, man kräks och krampar, man ramlar om man försöker att gå...uäck, eller när man har den där yrseln som är sådär "lagom" jobbig, man kräks inte men kan inte röra sig...ja du vet. Det är ett av mina största handikapp i denna skitsjukdom. Men det kommer dagar då det funkar, och det är jag tacksam för, t o m perioder...ännu mer tacksam.

I dag har jag använt alla mina skedar, dumdistrigt nog :(

Det är okej att andra pyntar, försök att ge dom order bara så känns det som om du är delaktig i alla fall ;)

Ta hand om dig vännen och ha en fin adventshelg du också!
Kraaaam

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

26 november 2011 10:11

Jag hatar när jag har sådana dagar!
Bien är ju en av mina få friheter jag har kvar, och det finns inte på kartan att sätta sej i den när man är så yr att allt bara snurrar...
Men som du säger, det går ju upp och ner hela tiden.
Jag måste säga att det har blivit mycket bättre sedan jag började med betablockerare. Har du testat det?

Mina skidar för dagen håller jag hårt i. Tänkte ta med rullstolen och följa med familjen till affären idag. Komma ut lite. Kolla på folk.

Det blir första gången jag tar med den till affären, så det kommer kännas konstigt...

Jag ska sedan sitta på min tron och beordra friskt. :)

Stor kram till dej min vän, och ha en fin adventshelg!!!

 
carro

carro

27 november 2011 00:42

Ja fy & usch ,man får göra det allra bästa av situationen ...sitta & peka, första gången är alltid jobbigast..stor kram

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

27 november 2011 22:19

Ja, men har inte du också svårt för det? Det är ju jätte svårt ju!!! :/
Som tur är kunde jag ju pilla lite med adventssakerna, lägga fram dukar, ställa fram lite ljus och så, annars hade jag blivit galen! ;)
Nästa år kanske det är bättre, då kanske jag har vant mej, vem vet...

Stor kram till dej!!!
(Är lite avis på din snö, skicka hit lite är du snäll.)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards