Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Jorå, livet leker...

Av Anna - 15 november 2011 23:10

Nä, så är det väl inte riktigt, men nästan...


Den sk EDS läkaren har trampat i klaveret, så till den milda grad nu. Han fick ju ingen hjälp från Landstinget i Östergötland, så då surar han till och låter det gå ut över patienterna. På ett väldigt oetiskt sätt, omänskligt. 

Dumpar patienter mitt i sjukskrivningar, skiter i att svara på remissförfrågningar och berättar inte rakt ut hur det står till med hans tid, och att han inte får några pengar. 

Nej då. Mej dumpade han rakt av. Till gyn.... (????)

Andra skiter han bara i, hon har försökt få svar på remisser han skulle skriva, flera gånger, utan att höra något alls. En ung tjej som behöver mycket hjälp.

Någon vill han inte riktigt släppa, utan kallar henne speciell, och säger att hon får höra av sej om det är något.... 


Alltså är det jag som var värst i hans ögon. Den han helst vill bli av med. Undrar lite vad jag gjort honom för ont. Eller om han bara helt enkelt är ond. Hela han. 


Är så trött på att läkare kommer undan med sådant här hela tiden!!

ÄR de verkligen mer värda än oss andra? 

Ibland känns det så..


Kroppen min den gör inte alls som jag vill nu. Funderar på om jag kan ta semester från EDS en vecka eller så. Det vore något det.


Idag har jag slösat upp alla mina skedar  också... Men jag slösade bort dom ute i solen, på en extremt långsam och haltande promenad i skogen. Den blev väldigt kort, den gjorde väldigt ont, och jag kommer få sota för den några dagar. Men det var underbart!!! 


Det kommer mera i ämnet läkare, det kan jag lova. För nu har jag tröttnat på att smyga runt. Nu kan det lika gärna komma ut.


Ha en god natt nu, alla härliga människor.     

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

15 november 2011 23:32

Ja du, läkare....behöver inte säga mer för du vet vad jag tycker om vissa sådana, tyvärr alltför många sådana. Mer värd förresten, läste du länken jag hade på fb om en läkare som slapp åtal när han stal en mobil, det tack vare sin inkomst bland annat..

Läste om skedarna i går natt, helt fantastiskt skrivet och det stämmer så väl, tyvärr. Och semester, det hade varit skönt...utan den ständige följeslagaren.

Kram på dig vännen!

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

15 november 2011 23:46

Ja du har ju varit med om mer än din beskärda del... :(

Tänk att man faktiskt är mer värd, bara för att man har ett visst arbete va? Hmpf...

Ja skedarna ja,den gillade jag skarpt. :)

Hoppas vi kan få lite semester någon dag. Bara lite. ;)

Kram på dej!!!

 
Ingen bild

henny

16 november 2011 07:17

men va fasiken vilken typ han där läkaren är...man får väl inte
Aha...du var ut på link-promenad...jag fundera lite hur fasen du fick fram rullen på traktor stigar:P
Jag har semester nu i tre dagar...inte från kroppen dock...nästa vecka ska jag på rehab, hoppas få lite semester från kroppen då i stället:P

Anna

16 november 2011 09:22

Ta vara på semestern nu, och hela din stackars kropp.

 
Ulrika

Ulrika

16 november 2011 22:16

Självklart ska du inte lasta dig själv för läkarens agerande. Antar att du inte är den enda han har "slängt ut"?

Ut med det bara, helt rätt. Varför ska vi alltid tiga och ta all skit? Jag stöttar dig hela vägen. Stå på dig och ge dig inte!

<3

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

17 november 2011 18:04

KRAM!!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards