Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Alltså...

Av Anna - 22 augusti 2011 01:56

Ibland när jag sitter här i natten och funderar (alldeles för mycket ska tilläggas) så börjar jag tänka efter.


En massa tankar som rumlar runt i den där röriga EDS hjärnan. 


Ska jag fortsätta blogga?

Är det verkilgen intressant att ständigt läsa om hur ont jag har och var jag har ont?

Läste i en annan blogg att den här personen tyckte att det var så mycket faktafel i EDS bloggar, menar personen min blogg?

Måste man skriva rena fakta när man skriver om sina känslor? 

Ska jag skriva om det jag skriver om i bloggen?

Eller lägga av helt?

Hjälper jag någon med min blogg? 

(För det var det som var en av anledningarna till att jag började)

Lämnar jag ut för mycket om mej själv och mitt liv?

Eller för lite?

Kan någon som har onda avsikter använda det jag skriver emot mej? 


Rätt och slätt, är det någon mening att blogga om en kronisk sjukdom som bara blir sämre och det inte finns någon bot för?

Det är ju faktiskt bara att läsa mina länkar och klicka sej fram till någon annan.

Det finns många bloggare där som skriver så himla bra!!! De skriver med humor och glädje, i positiv anda.

Jag mår så dåligt nu att jag inte orkar.

Jag har fullt sjå att upprätthålla en mask utåt. En mask av glädje och skratt. 

Jag vill inte sprida detta till andra, och jag tycker bloggen lyser igenom av mitt mående. 

Är det verkligen bra?

Många av mina läsare har mycket värre problem själva och mår nog bättre av att läsa bloggar som framstår som mera positiva. Mina problem är ju som en piss i havet i jämförelse, även om jag vet att man inte kan jämföra smärta. 

Usch vilket dravel det blev. 

Ha ha, det här speglar verkligen hur rörig hjärnan bli när man har riktigt ont.   

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

22 augusti 2011 09:16

1. ja snälla fortsätt blogga!!
2. ja jag vill läsa, hur ska jag annars veta hur du mår?
3. Det är skillnad på fakta och upplevelse, och du skriver om dina upplevelser, så nej jag tror inte att personen menar din blogg, i så fall är det lika mycket min.
4. Ja du hjälper många, mig i alla fall. Lämna ut det du känner för, jag själv lämnar ju ut massor, men det är ju jag. Det finns alltid elaka människor tyvärr, men jag har inte råkat ut för det än.

Rätt och slätt, klart att det finns en mening med din blogg!

Ibland måste man släppa på masken tror jag även om det är svårt. Och det är frivilligt för alla att läsa eller gå vidare eller hur? :)

Summa summarum av allt mitt dravel, jag läser din blogg och finns här. Och jag är personen som antingen inte skriver alls eller också skriver en massa...*blä* Rörig eds hjärna sa Bill, Eds hjärna sa Bull ;)

Dags att ta tag i dagen!
Massa kramar vännen

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

22 augusti 2011 11:05

Du är ju bara för härlig!!! :-D
Vi får helt enkelt dravla tillsammans då. ;)

Från en rörig hjärna till en annan.

Massa kramar!!!

 
Peter Olofsson

Peter Olofsson

22 augusti 2011 09:51

Fortsätt blogga om hur du har det, det är viktigt både för dig och andra, kanske få läser och ingen kommenter, men viktigt i allafall!
Suttit ochläst ett tag nu och dravel är det verkligen inte!
Visst kan man ibland jämföra, men inget gör att man mår bättre för att någon annan har det sämre!
Tänkte göra ett inlägg om din sjukproblematik på min andra blogg www.jernsaxen.blogspot.com har du några bra länktips så kan du väl vara snäll och maila dem till jernsaxen@live.se
Har ju en informationsspalt på Jernsaxenbloggen, den besöks av cirka 10 personer per dag och kan bara en endaste människa hitta någon information som "lindrar" så har den ju fyllt sin funktion!
Sedan kan vi/jag ju fortsätta mina tokigheter på denna blogg som jag nu skriver ifrån!
Ha en fin vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

http://www.oumberligating.blogspot.com

Anna

22 augusti 2011 11:03

Ha ha jag var inne och smygläste lite på dina bloggar och det var extremt upplyftande!!!
Du får gärna länka och vad du vill göra, kan jag hjälpa någon blir jag så glad!! :)
Jag länkar gärna till din blogg härifrån också.
Mail kommer. :)

Kram!!!

 
carro

carro

22 augusti 2011 11:03

en blogg, DIN blogg, INGEN annans blogg...sedan om det är av fakta, tråkigt skrivet,roligt skrivet ,sorgligt skrivet ...ja ,det spelar ingen roll.
åter...det är DIN & oavsett vad så är det du som bestämmer & skit i vad andra tycker & tänker ,om det var din blogg ,min blogg eller annans blogg dom menade,strunt i det,livet går vidare =)
Kramar i massor

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

22 augusti 2011 11:04

Jo kära vän, visst är det så, men du vet, ibland blir man bara så trött. Trött i hela själen liksom. Då blir jag lite så där anti allt.
Tur att jag har er!

 
Sandra

Sandra

22 augusti 2011 11:11

Fakta och upplevelser är ju inte samma sak och alla upplever saker och ting olika.

Sluta inte blogga snälla du. Mig hjälper det mycket och jag tror det hjälper många andra med.

Kram

http://www.vemharnyckeln.blogg.se

Anna

22 augusti 2011 20:06

Jo då, innerst inne vet jag det, men jag känner mej jämnt så himla träffad av vad andra skriver, de KAN ju mena mej!!
Ja ja, det är ju mitt problem som jag måste jobba med.
Tack för att du ringde idag vännen, det gjorde så gott i själen.

 
Ingen bild

Malin

22 augusti 2011 11:28

Faktafel har väl inget med ditt liv och dina känslor att göra min vän? Det är ditt liv som du lever och du känner ingen annan. Och eds ÄR en individuell sjukdom det vet vi (men kanske inte den personen) alla har vi olika symptom eller så visar de sig på olika sätt!!! Så skit samma! Jag tror det är bra att skriva av sig om sitt mående om man har svårt att prata om det om man ofta sätter upp en mask...även om vissa dagar är bättre än andra så ska man väl skriva som man vill <3<3 Så sant att det alltid kommer finnas någon annan som har det sämre Anna men du är DU glöm inte det och DU har rätt att få må som du gör....bra dagar som dåliga!!! Jag är tacksam att jag får ta del av ditt liv! Mastiffdregelkram

Anna

22 augusti 2011 20:05

Vad skulle jag göra utan dej? Tänk vad jag mår bra av att umgås med dej, som vet hur det är!
Sen den där mastiffpussen är ju bara en bonus, eller vad man ska kalla det... ;)

 
Anna

Anna

22 augusti 2011 20:20

Jag vill påpeka att Sandra, min vän, som kommenterat här har skrivit fel bloggadress. Vore synd om ni vill läsa den och inte kommer in. http://vemharnyckel.blogg.se/ är rätt! Kram!

http://levamededs.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

23 augusti 2011 08:30

Men åh så typiskt mig ;-)

http://www.vemharnyckel.blogg.se

Anna

23 augusti 2011 21:49

Men hallå, detta är MIN känsla!!! He he he.... ;)

Kramisar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards