Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Så himla kul!!!! :)

Av Anna - 15 augusti 2011 19:57

Jaaa, vilken dag!  

Hjälper en kompis (som också har EDS) med hennes hund.

Den är 10 månader och en stor ras. Det gäller ju att ha bra lydnad på den då, särskilt när man själv är sjuk och inte klarar av en massa dragande och andra olater. 


En underbar hund med en massa egen vilja och envis som synden.  

Men lite av en buffel och har inte så mycket hum om hur man för sej bland andra hundar.  

Till och med min Nico tröttnade till slut och fick säga till den lilla damen att hon gick för långt!!! 


En otroligt duktig matte och en motiverad matte gör susen på ett sådant här ekipage. Och hon har både ock.   

Lägg till en härlig hund så kan det bara bli bra!

Tänk att jag får privilegiet att vara med!!  


Men kontentan av det hela är att jag nu har så otroligt ont och mår skit, rent kroppsligt, men själen mår så bra!!! Vad härligt det är att få göra saker man älskar, med folk man tycker om!!!

Det betyder så mycket för mej, så otroligt mycket.


Så nu sitter jag här, lycklig och med smärta som heter duga.     


Denna dag ska jag mimnnas med glädje, och vi ska träna mer när våra kroppar tillåter.

 


Skönt att göra detta tillsammans med en som vet hur det är.


Ha en fin kväll alla!


(Känner att inlägget blev lite rörigt, men min hjärna sa ifrån, jag har så ont nu att den inte vill va med mer, men vad gör det när dagen blev så bra!   ) 

 
 
Ingen bild

Malin

16 augusti 2011 07:58

Ja vilken kick jag fick igår!!! Påminn mig Anna snälla att vi INTE ska träna någon måndag mer när jag ska jobba på kvällen för då har jag alltid MAXI turen och det innebär handling=( Är helt slut i kroppen jag med fick lägga mig igår på jobbet 2 ggr fast jag jobbade 4 timmar bara men jag somnade inte....jag låg bara och log och tänkte på dagens träning=) Även berättat för de andra i hushållet vad som gäller med hemmabestyret! Tänk att att något så ont kan kännas så jävla bra?! DET var lääängesen! Hade glömt hur det kändes så tack för påminnelsen Anna;)

Anna

17 augusti 2011 00:15

Menar du att JAG ska påminna dej om något???? JAG???? Tillåt mej att asgarva!!! :-D
Jag kommer ju knappt ihåg vad jag heter, men jag ska försöka påminna dej om att vi inte ska träna hund på måndagar. ;)

Jag blir så glad över att du blir glad, ska du veta.
Jag älskar att hjälpa andra med sina djur, det ger mej så otroligt mycket!!!

Tack själv du, kära vän.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards