Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Kräkas.... (urk)

Av Anna - 22 juli 2011 23:58

Ja, för första gången har jag kräkts av smärta. Kära nån. 

Jag har så pass ont nu, och då blir jag ibland lite...ja vad ska jag säga....korkad? 

Jag gör ofta lite för mycket när jag är inne i ett smärtskov, för det är ju kört ändå liksom. Otroligt korkat, som vanligt.


På förmiddagen gjorde jag en massa som jag inte bör, men som måste göras. (Så klart)

Sedan gick jag ut i skogen med två av hundarna. Mest för att hämta lite energi, på en av mina stubbar.  

Men eftersom det är juli trots allt så åkte svampkorgen med. Och jag hittade svamp, kantareller! Underbart, jag älskar att gå där i sakta mak och titta efter skogens guld, det ger mej en massa energi. 


Men. Givetvis ett men, och lite gnäll igen..

Efter ett par knäböjningar så gav kroppen upp. Varje gång jag reste mej så snurrade hela världen.

Till slut sa nog kroppen ifrån, för till slut så var jag tvungen att kräkas.  

Jag har ganska ofta ont så jag mår illa, men så här illa har det aldrig varit. 


Slutsats?

Nu har jag pressat mej för hårt, igen. 

Otroligt dumt att göra så här, men jag har ju gjort saker som jag tycker om att göra, nu när jag ändå har ont. 

Pysslat med hunden, gjort saft, lagt in gurka, plockat klarbär, gjort sylt, plockat svamp. 


Många förstår nog inte mitt tankesätt här, och det kan jag förstå. Men jag kommer till en viss gräns, sen lägger jag av. 

Gränsen är nog nådd. 

Nu får jag ta trappan ett steg i taget, jag kan knappt gå alls, och absolut inte fort. Jag sover sämre än på länge. Det gör verkligen ont, överallt. Hur i hela friden det nu gick till?


Ja ja, nu får jag skärpa mej. 

För nu står vi inte ut med fler gnälliga inlägg va?  

 
 
anna e

anna e

23 juli 2011 07:45

Man måste få gnälla om man ska skriva om ens vardag. Jag ser det inte som gnäll utan fakta!
Man kan ju inte skriva "gullegull" hela tiden och utelämna det som faktiskt är den stora vardagskampen... Fortsätt du att skriva om ditt liv och vardag och be inte om ursäkt, du förtjänar bättre; respekt av dina medmänniskor att du lever med en "dold" sjukdom som gör livet till en utmaning och kamp. Med smärta och tårar, men att det också ingår envishet och uppfinningsrikedom! skicka varma, igenkännande kramar <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

23 juli 2011 19:49

Ja du om någon vet ju vad jag pratar om, och du gör ju också minsann saker som du inte bör.... ;)
Jag måste sluta se mina inlägg om vardagen som gnälliga, men det är inte lätt... Dagarna innehåller så mycket smärta just nu, så det blir svårt att skriva gullegull då... :)

Tack vännen, kram!!!

 
Maddo

Maddo

23 juli 2011 11:13

Jag står inte ut med att du inte lyssnar på dig själv!! Ta hand om din kropp kvinna! Det är inte bara du som drabbas ju. Man måste inte sylta, safta och lägga in saker. ABSOLUT INTE SAMMA DAG!!! Du skulle skällt på mig om jag gjorde allt som du gör. Varför skulle då du med smärta klara mer än jag?! Skäms kvinna! Ne, nu är det vila för dig och det ska du göra VARJE DAG! En stund varje dag. Det är ANNA-TID. Livsnödvändig tid!

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

23 juli 2011 19:48

*skäms*
Du har så rätt vännen, men jag jobbar på det... ;)
Idag har jag nästan bara vilat faktiskt, bara gjort två pajer till fikagästerna som kom, och sen sa jag faktiskt ifrån till festen ikväll, jag klarade inte det helt enkelt. (Duktigt va?)

Kram på dej, tur att jag har dej som får mej att vakna till lite ibland.

 
Jenny

Jenny

23 juli 2011 11:51

Usch stackare inte kul må illa !
Jag har haft så ONT(självmords huvudvärk) men ALDRIG kräkts ...
Inte ens då jag brutit armar så har jag kräkts den reflexsen finns ej i mig ,ej heller svimning men jag får en känsla av bortfall vid smärta som att tiden försvinner ...Men svimmar ...
Just nu har jag kvinno veckan och då är jag riktigt lea lös och det knakar och brakar överallt :( men jag kan gå pga musklerna håller ihop mig .Trotts övervikt .Jag förstår PRECIS din känsla av att göra mera när man ej kan för man står ej UT med tanken av att något går emot .Inte blir gjort ,etc ..

Jag tycker du ska se det som att DU fick Kantareller !Skogspromenad ! du var Duktig !
Bamse Kram och hoppas du blir bättre snart ...

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

23 juli 2011 19:46

Visst är det skumt det där med hur kroppen reagerar... Jag har ju aldrig reagerat så här förut, men så är jag ju sämre än någonsin nu.
Svimmar gör jag ibland när blodtrycket sticker ner, men yrsel har man ju...
Ja den där kvinnoveckan ja, min håller ju på i TRE!! :) Uj uj vad kroppen mår skit då, men nu är det ju snart slut på det som tur är. :)

Jag är väldigt nöjd med att jag fick med mej kantareller hem, underbart!!!

Massa kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards