Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Orka....

Av Anna - 22 juli 2011 12:24

Igår öppnade jag inte ens datorn igen, orkade inte. 


Ja den där p-staven den sitter kvar iallafall. Den ska tas bort, det ska den, men inte förrän 4 augusti.

Jag ska sövas för en skrapning, och då tar han den samtidigt, eftersom jag är så himla svår att bedöva. Skrapningen gör han för att se hur det ser ut med cellförändringar och annat, för att veta hur mycket av livmodern ska tas  bort. Så själva "stora" operation får jag vänta på ett tag till, och jag vill ändå inte göra den under rötmånaden. Faktiskt.   


Annars är det en smula tufft just nu. Det gör helt enkelt ont överallt, även om smärtan är lindad i lite bomull. Men man blir ju trött ändå, liksom.


Sen är det alla måsten som jag tar på mej. Ni vet, "jag skulle behöva göra" ditt och datt, och sen få lite ångest över att jag inte klarar av att utföra något av det. Jo, visst finns det en väldig massa att jobba med när man har en kronisk sjukdom. Hela tiden.


Ha nu en fin fredag, inatt hade vi två åskväder som gick rakt över här samtidigt, jag och dottern stod och tittade på allt det vackra och förundrades över naturens styrka! Det skulle visst bli mer av den varan inatt, så det är bara att njuta för fullt!  


Kram på er!

 
 
carro

carro

22 juli 2011 14:05

Perfekt att få sövas då dom gör det, så är det för mej med, lika med tandläkaren, blev så mycket bedövning sist så att jag var bortdomnad uppe i pannan i stället för munnen ,då sa tandläkaren att "nästa gång söver vi" & så blev de...
den 15:e aug.ska jag själv sövas men för röntgen av ryggraden hela vägen ,skönt att dom tar allt på en gång, men då tar dom även tandläkaren & en del andra undersökningar, skönt dom gör allt på en gång =)
Så i slutet av aug.är det dags för nästa,när dom ska ta bort en bit av knölen på halsen & ja, som sagt, bra de går att göra =)

Hoppas du får en underbar helg & att du får må hyfsat bra =)
Stor kram från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

22 juli 2011 23:58

Jag har som tur är talets gåva och är väldigt envis. Det verkar som om det nästan är ett krav i dagens sjukvård, för att få adekvat vård, utan smärta i onödan.
Jag tycker det är jättebra att du också kan få sövas för att göra sådant där jobbigt, hur skulle det gå annars?
Som jag skrev till min namne, vad skulle jag göra utan er, mina olyckssystrar?
Kramar från mej.

 
anna e

anna e

22 juli 2011 15:34

Känner så väl igen mig i frustrationen. Att bli "beroende"!...av hjälp! När det som förut har varit den enklaste uppgiften, inte längre är det...bara att skruva upp en saftflaska?!
Senast i dag storbölade jag i duschen, där ingen hörde mig! Blir så less och sen allt som "kommer till" som jag bara inte orkar med... Men på något sätt går ju dagarna och man tar sig igenom! Kramar

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

22 juli 2011 23:55

Usch ja! Jag har alltid haft otroligt svårt att be om hjälp, men har börjat lära mej nu. ;)
Det är så mycket som bara läggs på allt annat, och det går fort nu.
Tur att man har såna som du, som stöd och bollplank!
Massa kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards